4180
Sök

Lacka eller måla inredningen i bilen?

Pfffft
906 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
#1
Vill göra ordning panelen inne i bilen.
Men vet inte om det bästa är att plocka ut allt och måla det eller om jag ska köpa spray lack och göra det på den vägen?
jätte tacksam för svar!
//Cizla

Umadbro?

Pfffft
906 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
#2
Cizla skrev:
Vill göra ordning panelen inne i bilen.
Men vet inte om det bästa är att plocka ut allt och måla det eller om jag ska köpa spray lack och göra det på den vägen?
jätte tacksam för svar!
//Cizla

Men va f-n lite hjälp kan man la få? :S

Umadbro?

1 302 Inlägg
15 mars 2008
#3
Ja det bästa vore ju om du plockade ur allt som ska  lackas för då blir det både lättast och finast.

Och desutom minimerar du risken att det komer färg på annat än det du  vill ha lackerat.

Bara ett tips! wink


Pfffft
906 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
#4
fegge_89 skrev:
Ja det bästa vore ju om du plockade ur allt som ska  lackas för då blir det både lättast och finast.

Och desutom minimerar du risken att det komer färg på annat än det du  vill ha lackerat.

Bara ett tips! wink

så långt är jag med
klart jag ska plocka ut allt
men ska man använda flytande eller spreya?

Umadbro?

1 302 Inlägg
15 mars 2008
#5
Cizla skrev:
fegge_89 skrev:
Ja det bästa vore ju om du plockade ur allt som ska  lackas för då blir det både lättast och finast.

Och desutom minimerar du risken att det komer färg på annat än det du  vill ha lackerat.

Bara ett tips! wink

så långt är jag med
klart jag ska plocka ut allt
men ska man använda flytande eller spreya?

Jag hade sprayat för det tycker i alla fall jag ger det bästa resultatet


Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
15 mars 2008
#6
Cizla skrev:
men ska man använda flytande eller spreya?

Förstår inte riktigt skillnaden på flytande och spraya, för du menar inte om du ska spraya eller pensla va?
Du kanske menar om du ska använda färgspruta eller sprayburk.. Om så är fallet så rekomenderar jag iaf färgspruta eftersom jag tycker det är lättare att lacka med, men det drar ju med sig massor av fler grejor som inte en sprayburk gör..

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
15 mars 2008
#7
Jag hade lämnat det till en lackeringsfirma så det blir lite finish på grejerna.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan


Sök