3526
Sök

MTX 9515 i Bandpass låda hur funkar det?

LillNaisarn
16 mars 2008
Trådstartare
#1
Som rubriken lyder så undrar jag hur bra en MTX 9515 funkar i en bandpass låda?

Tänkte mestadels på en bandpass iom att det är annars svårt att alls få in ngt ljud i bilen då tanken sitter i vägen.

edit:kanske skulle vara en fördel att skriva lite spec.

Fs: 31,9 Hz
Vas: 70,0 liter
Qts: 0,65
Qes: 0,79
Qms: 3,78
Re: 1,71 ohm
Xmax: 25,5 mm linear
SPL: 87,1 dB
Le: 0,3 mH
BL: 12,74 Tm
Sd: 867 cm2
Senast redigerat av LillNaisarn (16 mars 2008)

21 761 Inlägg
17 mars 2008
#2
Har du möjlighet att dra upp 2 st 6" rör i hatthyllan?

Borde fungera ganska bra med bandpass tycker jag, ser så ut i beräkningsprogrammet iaf.

LillNaisarn
18 mars 2008
Trådstartare
#3
Drönirettab skrev:
Har du möjlighet att dra upp 2 st 6" rör i hatthyllan?

Borde fungera ganska bra med bandpass tycker jag, ser så ut i beräkningsprogrammet iaf.

Tack för ditt svar! Det låter ut fint,

Jodå det är inga som helst problem med 2x6".

Du får gärna räkna ut en låda åt en om du vill?
(Om du känner dig manad kan jag givetvis ge dig max mått)

21 761 Inlägg
18 mars 2008
#4
Har räknat på 4:e ordningens bandpass.

Sluten kammare = 60 liter, mycket dämpull.
Portad kammare = 67 liter inklusive bas, exklusive rör. Bara dämpmatta på botten av kammaren.
Rör = 2 st 6" som är 25cm långa

Det är tänkt att basen monteras med magneten i den portade kammaren för effektivare kylning av talspolen. Rören vet jag inte hur mycket plats de tar, det beror på hur mycket de sticker in i lådan. Du får räkna ut hur mycket plats de tar upp och göra den portade kammaren så mycket större.

LillNaisarn
19 mars 2008
Trådstartare
#5
Drönirettab skrev:
Har räknat på 4:e ordningens bandpass.

Sluten kammare = 60 liter, mycket dämpull.
Portad kammare = 67 liter inklusive bas, exklusive rör. Bara dämpmatta på botten av kammaren.
Rör = 2 st 6" som är 25cm långa

Det är tänkt att basen monteras med magneten i den portade kammaren för effektivare kylning av talspolen. Rören vet jag inte hur mycket plats de tar, det beror på hur mycket de sticker in i lådan. Du får räkna ut hur mycket plats de tar upp och göra den portade kammaren så mycket större.

Får tacka och bocka och lyfta på hatten för din hjälp!

Tack återigen!


Sök