6099
Sök

Nissan 200sx s13 problem

1 703 Inlägg
19 mars 2008
Det kollar du med en strobelampa som du ansluter till 1:a cylindern. Sen lyser du ner på remskivan där du då får en markering hur tändningen står. Du har en gradangivelse på kamremskåpan (eller hur det nu såg ut på s13), På vilken grad tändnignen ska stå minns jag inte riktigt, det hittar du garanterat på 200sx.nu, eller så vet Maximus det smile

Viktigt är att bilen ska vara varmkörd när du ställer tändningen.

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Okey , ska testa detta.   vad gör Kolkanistern? vad händer om man tar bort den? den finns ju för en orsak ^^ 

mvh

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
19 mars 2008
tändningen ska stå 15 grader och kolkanistern kan du ta bort..
den är till för att ta hand om bensinångor som annars skulle gå ut i luften
Senast redigerat av maximus (19 mars 2008)

2 655 Inlägg
19 mars 2008
Ska inte tändningen stå 15 grader föd??

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
19 mars 2008
Streckkoden skrev:
Ska inte tändningen stå 15 grader föd??

det har du nog rätt i..längesen jag ställde min..blandade nog ihop det att det är 5 grader mellan varje streck

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
15grader före öd? och varje streck e 5 grader?

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
nu är tändningen inställd och bilen går lite bättre, men tomgången är fortfarande lite mysko. Om man drar på ac:n, helljus och allt så dör den nästan! Och den är fortfarande otroligt svårstartad när man stänger av den och ska starta igen. Ibland så puffar det till i avgasröret så det kommer in på tok för mycket bränsle när man stänger av den:/  Kan dessa problem ha något gemensamt? någon givare eller nått?

Någon som vet något får jättegärna hjälpa. Orkar snart inte med mer problem :`/

MVH

leo_m83
21 mars 2008
låter för mig som att bilen gåt väldigt fett. kollat soppa trycket?

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
nej har inte kollat det, men jag har ju inte haft isär något som har med bränslesystemet att göra. jag har endast bytt bränslefilter.

vad är det som styr hur mycket bränsle som ska in i motorn? jag har bytt till en större intercooler, kan det störa bränsle/luft blandningen?

mvh

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
21 mars 2008
ChixZ skrev:
nu är tändningen inställd och bilen går lite bättre, men tomgången är fortfarande lite mysko. Om man drar på ac:n, helljus och allt så dör den nästan! Och den är fortfarande otroligt svårstartad när man stänger av den och ska starta igen. Ibland så puffar det till i avgasröret så det kommer in på tok för mycket bränsle när man stänger av den:/  Kan dessa problem ha något gemensamt? någon givare eller nått?

Någon som vet något får jättegärna hjälpa. Orkar snart inte med mer problem :`/

MVH

har du kollat hur mycket generatorn laddar?

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
nej det har jag inte gjort. men vad har generatorn med mitt problem att göra? tongue den påverkar la inte bränsle/luftblandningen? yikes

mvh

Sök