ok, jag ska kolla till tomgångsregulatorn och göra rent den+slangar. Funderar på att lyfta ur kammarna och lyftarna och pumpa i olja i dem alla, sen hoppas på att det funkar bättre efter det.
Blir dom fulla med olja om man håller dem i olja och "pumpar" lite?
Tomgången blir jag inte klokare på... den är olika ibland. Ibland om man står på tomgång (varm motor) så är varvtalet 8-900varv (som den ska), sen när man kört en sväng och ställer den på tomgång igen så är varvtalet under 700varv. OM man ligger i 90kmh på vägen 2500varv och släpper gasen och trycker ner kopplingen så är det på håret att motorn inte dör. Tomgånger sjunker till under 500varv

Kan det kanske vara någon läcka eller något som stör tomgången? jag har monterat en annan intercooler som är betydligt större än original. om det har någon betydelse?
En fråga till: Den svarta burken som sitter nere till höger i motorrummet om man står framifrån, kokalistern eller vad den heter

den sitter lite snett pga intercoolern trycker den åt sidan, spelar det någon roll? måste den sitta rakt, tänkte om det påverkar bränslet eftersom att det står Fuel tank på den. och i sin tur får tomgången fel.
Hehe mkt skrivande:P
Sista frågan: När bilen är kall och inte varit startad på ett tag, då startar den lätt. Men om man stänger av den för att tex tank eller något som går snabbt och sen när man ska starta den så hoppar den oftast igång, men dör lika fort. Och SEN tar det ett jävla tag på startmotorn innan den början tända igen

varför? Det är precis som om det blir för mkt bränsle när den "självdör".
Dessa jävla inställningar på motorer asså! Kan det vara fel tändläge?
Hoppas någon kan hjälpa

Mvh jocke