PROJEKT - Skoda Octavia RS 2002 - / BILDER! 23/4

_KriZze
16 april 2008 · 284 Inlägg

sandzoo skrev:

_KriZze skrev:
Så nu kommer bilderna smile

Här hade vi av kåpan och det gammla filtret smile

http://212.63.204.54/gallery/archive/21829/285875_vuoq95.jpg

innan vi fäste det bara för att kolla så det blev bra.

http://212.63.204.54/gallery/archive/21829/285877_dzr7gv.jpg

Och dä sitter det som de ska wink

http://212.63.204.54/gallery/archive/21829/285880_rsm7l1.jpg

smile
Nästa steg ska hitta reflexerna till baken.
Nån som vet vart, tänkt smala som typ klistermärken att sätta längst ner på kjolen ?

den lilla filtret var har den för verkan ? :S

Hmm du det var en bra fråga faktiskt, kankse nån annan läsare vet lite bättre?
De ända jag vet är att de kopplades på en slang som redan gick in till luftfiltret och att de följde med i green cotton paketet wink

RS Power is the shit
_KriZze
16 april 2008 · 284 Inlägg

Goffen skrev:

_KriZze skrev:

Goffen skrev:
Det vanligaste felet att man inte kommer in i styrdonet är att bilstereon är felkopplad. Jag hoppas verkligen att dom kontrollerat detta. Det felet är givetvis att det sitter en eftermarknadsstereo i bilen och inte original. mvh

hmm hade jag ingen aning om och ja det sitter en ny sterio, men det har funkat under hela tiden annars?
Jag hoppas med att de tittar på de hmm så att de inte blir massa onödigt betalande.

Kul att det löste sig vet du var exakt kortslutningen satt?
Som sagt jag har jobbat med vw audi och skoda i 15år och det är grymt vanligt att folk kopplar ström och kortsluter diagnosuttaget med hjälp av stereon. Och jag menar då att man inte kommer in i styrdonet och inte det att lampan i instrumentet tändes..... Välkommen till RSklubben med som nån nämnde jag är admin där med samma som här mvh !

De vet jag faktiskt, de var kortslutning på K-leden som gick fram till Xenon ljuset i höger strolkastare. Han kollade strolkastaren och konstatera att den funkade perfekt så han kopplade bara ur den från styrdonet så de inte skulle slå ut hela motorelektroniken.

Ska ta mig i kragen och regristrera mig där inne med smile

RS Power is the shit
_KriZze
16 april 2008 · 284 Inlägg

666_Beast skrev:
Scstyling är bra, visserligen bor jag i Uppsala så jag köper direkt från dom, men har dom inte nåt hemma så fixar dom hem det till nästa dag. Så det borde inte vara något problem.
Skönt att du har bilen hemma igen.

Okej vad bra smile då behöver jag inte oroa mig för dålig service och så smile

RS Power is the shit
fegge_89
16 april 2008 · 1 302 Inlägg

ser bra ut wink

_KriZze
16 april 2008 · 284 Inlägg

fegge_89 skrev:
ser bra ut wink

Tack skoj att du gillar de smile

RS Power is the shit
_KriZze
16 april 2008 · 284 Inlägg

Behöver lite smakråd

Jag fick erbjudande av en polare att köpa ett par kromade M3-speglar med platta för 200:- .
Blev sugen, men sen undrar jag om ni tror det kommer passa på bilen ?

Nu kan ja lika gärna ta alla mina frågor på en gång wink
Ska tona de 5 bakersta rutorna, funderar på röktonat eller helt svart vilket tror ni blir bäst?

Samt vart köper ja de billigaste cornersplitterna ?

Tack på förhand smile

RS Power is the shit
666_Beast
16 april 2008 · 1 863 Inlägg

Speglarna kan bli fräckt, krom passar på svarta bilar.
Rutorna tycker jag att du köra på helsvart, alltid gillat svarta bilar med svarta rutor.
Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med den sista frågan.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
_KriZze
16 april 2008 · 284 Inlägg

666_Beast skrev:
Speglarna kan bli fräckt, krom passar på svarta bilar.
Rutorna tycker jag att du köra på helsvart, alltid gillat svarta bilar med svarta rutor.
Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med den sista frågan.

Ja för 200 kan man iaf testa wink tänkte ja med. Tror med den kan bli snyggt har lite funderingar på en stordekal i krom med får se hur de blir med de.

Okej fortfarande lite osäker på toingen tongue nån som tycker annat?

RS Power is the shit
KHRacing
16 april 2008 ·

http://www.geting.se/image.php/97565-bilenute3.jpg

Tjenna, coola bilar dessa tycker jag. Se om du kan göra något liknande min "vägg" till luftfiltret, ev även ta bort underdelen på luftburken okså så du får mera luft runt-i-krig filtret

_KriZze
16 april 2008 · 284 Inlägg

KHRacing skrev:
http://www.geting.se/image.php/97565-bilenute3.jpg

Tjenna, coola bilar dessa tycker jag. Se om du kan göra något liknande min "vägg" till luftfiltret, ev även ta bort underdelen på luftburken okså så du får mera luft runt-i-krig filtret

Ska se vad jag kan fixa till wink
Räcker det med att de är avskärmat så från motorn då ?

RS Power is the shit
Rallyhalle
16 april 2008 · 4 299 Inlägg

Personligen tycker jag att du ska skita i kromade speglar. Dock kan du ju alltid köpa dom o lacka dom svarta sen wink

Sen så tycker jag att du ska köra på röktonat wink

//Jacob

_KriZze
16 april 2008 · 284 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Personligen tycker jag att du ska skita i kromade speglar. Dock kan du ju alltid köpa dom o lacka dom svarta sen wink

Sen så tycker jag att du ska köra på röktonat wink

//Jacob

Jo jag tänkte med på de testa hur de ser ut med kromade på annars lacka om dom svarta. Lite osäker på hur de blir och lacka dom bara hmm men men.

Kanske eller så blir de mörkt ca 80% är sugen på att tona de främre sidorutorna med typ 20-30% får se hur ja gör wink

RS Power is the shit
KHRacing
16 april 2008 ·

_KriZze skrev:
Ska se vad jag kan fixa till wink
Räcker det med att de är avskärmat så från motorn då ?

se till att det är så "avskärmat" som möligt helt enkelt. jag har även en gummilist som skall täta emot huven i ovankant från plåtavskiljren

sandzoo
17 april 2008 · 2 071 Inlägg

ingen som vet vad den lilla filtret har för verkan??

Sandzoo i da house
Goffen Administratör
17 april 2008 · 2 974 Inlägg

Det lilla filtret går till sekundärluften som är en avgasåtgärd på vag bilar. Det sitter en liten slang på luftburken där en pump suger luft som sen skickas ut i avgaserna för bättre avgasvärden när bilen är kall eller liknande.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
sandzoo
17 april 2008 · 2 071 Inlägg

Goffen skrev:
Det lilla filtret går till sekundärluften som är en avgasåtgärd på vag bilar. Det sitter en liten slang på luftburken där en pump suger luft som sen skickas ut i avgaserna för bättre avgasvärden när bilen är kall eller liknande.

aha okej.. har bara vag bilar de eller kan man ha de på vilken som??

Sandzoo i da house
Rallyhalle
17 april 2008 · 4 299 Inlägg

_KriZze skrev:

Rallyhalle skrev:
Personligen tycker jag att du ska skita i kromade speglar. Dock kan du ju alltid köpa dom o lacka dom svarta sen wink

Sen så tycker jag att du ska köra på röktonat wink

//Jacob

Jo jag tänkte med på de testa hur de ser ut med kromade på annars lacka om dom svarta. Lite osäker på hur de blir och lacka dom bara hmm men men.

Kanske eller så blir de mörkt ca 80% är sugen på att tona de främre sidorutorna med typ 20-30% får se hur ja gör wink

Men dom e väl plast trots kromet, o då e de bara o slippa ner, lite primer o sen på me lack wink

De skulle va jäkligt snyggt dem me smile Lr röktona i samma "nyans" hela vägen tongue

//Jacob

_KriZze
17 april 2008 · 284 Inlägg

KHRacing skrev:

_KriZze skrev:
Ska se vad jag kan fixa till wink
Räcker det med att de är avskärmat så från motorn då ?

se till att det är så "avskärmat" som möligt helt enkelt. jag har även en gummilist som skall täta emot huven i ovankant från plåtavskiljren

Okej najs, tål att kollas upp smile.
Då har du jobbat in på minsta möjliga millimeter wink

RS Power is the shit
_KriZze
17 april 2008 · 284 Inlägg

sandzoo skrev:
ingen som vet vad den lilla filtret har för verkan??

Där fick du lite bättre svar wink

RS Power is the shit
_KriZze
17 april 2008 · 284 Inlägg

Rallyhalle skrev:

_KriZze skrev:

Rallyhalle skrev:
Personligen tycker jag att du ska skita i kromade speglar. Dock kan du ju alltid köpa dom o lacka dom svarta sen wink

Sen så tycker jag att du ska köra på röktonat wink

//Jacob

Jo jag tänkte med på de testa hur de ser ut med kromade på annars lacka om dom svarta. Lite osäker på hur de blir och lacka dom bara hmm men men.

Kanske eller så blir de mörkt ca 80% är sugen på att tona de främre sidorutorna med typ 20-30% får se hur ja gör wink

Men dom e väl plast trots kromet, o då e de bara o slippa ner, lite primer o sen på me lack wink

De skulle va jäkligt snyggt dem me smile Lr röktona i samma "nyans" hela vägen tongue

//Jacob

De blir nog inte krom speglarna, då jag kom på att de bara är fasta och jag har ju elstyrt spegelglas nu och vill inte in där och pilla med det. Ska de bli krom så får ja beställa orginal kopor i krom istället, men de får vänta.
Har nog ångrat mig blir nog svart istället, 80% bak och 20% fram.

RS Power is the shit
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang