3867
Sök

Går ej att gasa efter motorrenovering! Seat Tdi

2 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
Hej på er!
Har fått ett riktigt jobbigt problem!
Har nyss renoverat motorn efter ett topp-haveri och nu när allt sitter i igen så går det inte att gasa!
Bilen är en Seat Alhambra -99 med 110Hk Tdi (AFN).
Den startar hur lätt som helst och går kristallklart, men när man rör gaspedalen så händer det inte ett jävla jota..
Någon som har någon som helst idé om vad det kan vara jag har missat?
OBDn säger inte nåt alls.. :-(
Dessutom (och detta kan ju självklart ha något med det att göra) så har jag 1 st 2-polig kontakt kvar som kommer ur kabelstammen under batteriet som jag inte kan hitta motsvarigheten till någonstans i motorrummet.. Är en ca 40 cm lång kabel som inte når så långt upp på motorn. På sin höjd fram till oljefiltret och områdena däromkring för de som vet hur det ser ut.. Ska ta kort och lägga upp..
Mottager väldigt tacksamt idéer om vad det kan vara!

2 911 Inlägg
18 mars 2008
Prova häng av batteriet i 20min, råkade ut för samma sak på en annan kärra för ett tag sedan.

Tuuuurbo
240 Inlägg
18 mars 2008
Byt gaspedelgivaren!, 99% att det är den. Jobbar åt V.A.G  eller koppla in kabeln wink

2 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Den står på en verkstad (jobbar som IT-kille åt en mekonomenverkstad och har bilen står där) och batteriet är urkopplat medans vi felsöker, så det är testat..
Winnerbjorn - Vilken kabel tänker du på? Den jag inte hittar motsvarigheten till? :-)
Hur fan funkar det här med elektronisk gas?
Allt funkade ju klockrent innan jag sköt toppen för 8 månader sen och alla delar är tillbaka nu i bilen (utom toppen och där finns inga givare). Jag vet.. "Hur kan det vara punktering? Däcket var ju helt igår...."
Är givaren så känslig att den kan pajja bara av att inte användas?

Sök