Bromskivor och kromade bromsok...

Ralfi Diamantsvart
19 mars 2008 · 20 Inlägg

Nu vill ja ha eran åsikt om mina framtida planer i sommar...

Jag vill slänga på ett par större bromsskivor gärna "hålslagna" Hur vet jag då vilka skivor som passar och vart hittar jag ett stort sortiment/urval?

Jag har orginalbromsoken på bilen i nuläget, tanken är att jag köper nya eller behåller de gamla och dessa ska då kromas, har inte sett någon me det ännu så tänkte att de blir frächt o snyggt.

Men man vill ju helst inte behöva polera oken efter varje inbromsning så ska man då tänka på att köpa nya klossar som "sotar" mindre eller ja kanske tjänar på att köpa nya ok också? Som sagt va, ja inser nog risken med kromade bromsok men de går väl hålla rent... eller?

Bilen körs med ofta och ibland trampar man ju på gasen liksom men jag kör ju aldrig rally eller liknande...

Tack så mkt på förhand /Rickard

PS. har ni sett en bil med kromade bromsok får ni gärna länka... hade varit kul o se. DS.

Audi är bra skit...
WeDo
19 mars 2008 · 3 390 Inlägg

Fan, jag sitter och tänker så det knakar... Har för mig att det är en bil på garaget som har kromade men kommer då inte på användaren.... var det till en s40 tro ?   jaja, dyker väl upp iaf.. Men idén är det inge fel på smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
WeDo
19 mars 2008 · 3 390 Inlägg
Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
sik
19 mars 2008 · 1 072 Inlägg

TheOne hade väll kromade? Den som blev "stulen" tongue

BlacKnBluE
20 mars 2008 · 73 Inlägg

sik skrev:
TheOne hade väll kromade? Den som blev "stulen" tongue

Och den brann upp cool

Ju äldre man blir, desto bättre blir leksakerna
"How does your wife know that you have turned gay? You just bought a Prius!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang