5003
Sök

måla fälgarna

elektriker
591 Inlägg
27 december 2005
Trådstartare
Funderar på att spraya mina lm fälgar vita men behöver få reda på lite vad man ska ha för färg och hur man ska förarbeta.
Tacksam för svar!

---------------> Kimpan

83 Inlägg
27 december 2005
För att få det att hålla måste du blästra fälgarna, föreslår att du lämnar in dom och får det riktigt gjort. Lackar du bara fälgarna kommer färgen att flagna rätt snabbt.

Fiesta ST 150

elektriker
591 Inlägg
27 december 2005
Trådstartare
Har du/ni nån aning om vad en sån lackning kan gå på då?
Bogen skrev:
För att få det att hålla måste du blästra fälgarna, föreslår att du lämnar in dom och får det riktigt gjort. Lackar du bara fälgarna kommer färgen att flagna rätt snabbt.

---------------> Kimpan

9 108 Inlägg
27 december 2005
500/fälg ungefär.. Om man vill få det riktigt gjort då..

Billackerare
737 Inlägg
27 december 2005
Det du är ute efter är pulver målade fälgar. Då gör man som så att man lämnar in fälgarna för glasblästring och sedan så lämnar man iväg dem till en firma som sysslar med pulverlackering. Alt. kan en och samma firma fixa både blästringen och målningen. Detta är väl det stryktåligaste alternativet. Färg valet är dock ganska begränsat.

Det där om att lacken flagnar har ingenting att göra med om man blästrar eller ej. Kruxet är det att inför lackering med vanlig bil lack så måste man matta ned fälgarna jätte noga exakt överallt så att det inte släpper pga. dåligt underarbete. Kan vara svårt att komma åt på vissa fälgar. Du kan dock välja i stort sett vilken färg som helst på fälgarna då.

Hör efter med lackerar firmorna i din stad. Det måste finnas någon som vet vart dem utför dessa jobb och hur mycket det kostar.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

elektriker
591 Inlägg
27 december 2005
Trådstartare
nån skulle kunna tänka sig att photoshoppa mina fälgar vita så man får se hur de skulle bli. bild finns på min sida!

---------------> Kimpan

100 Inlägg
27 december 2005
ja lacka mina med vanlig spray färg köpt på okq8 och sedan klarlack det har sutti än så länge även har det kommit på salt och ja har hög trycks tvättat dom mvh johnne

i bland spöar jag mig själv för ingen annan vågar

elektriker
591 Inlägg
27 december 2005
Trådstartare
Okej.. ja de ser ju riktigt bra ut.
granne667 skrev:
ja lacka mina med vanlig spray färg köpt på okq8 och sedan klarlack det har sutti än så länge även har det kommit på salt och ja har hög trycks tvättat dom mvh johnne

---------------> Kimpan

elektriker
591 Inlägg
28 december 2005
Trådstartare
Ingen som har nå andra förslag? Har förövrigt tillverkat två egna bilder på hur fälgarna ska se ut "ungefär"tongue ta en titt vet ja och säg vad ni tycker!
Senast redigerat av _kimpan_ (28 december 2005)

---------------> Kimpan

SSS -12
3 217 Inlägg
29 december 2005
Jag håller fortfarande fast i att man slipar ner lite nätt så att man får en ruggig yta och sedan målar över ett par lager av vit hammarlack... Det gjorde jag! Ni kan ju se hur mina vinterfälgar blev wink

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

elektriker
591 Inlägg
29 december 2005
Trådstartare
Jo dina ser riktigt bra ut faktiskt! ska nog prova din metod!wink
Fuckface skrev:
Jag håller fortfarande fast i att man slipar ner lite nätt så att man får en ruggig yta och sedan målar över ett par lager av vit hammarlack... Det gjorde jag! Ni kan ju se hur mina vinterfälgar blev wink

---------------> Kimpan

Sök