Hur får man de ultimata Hifi ljudet i Volvo 940

GiGanT
21 mars 2008 · 242 Inlägg

Skulle behöva lite hjälp här med högtalare, slutsteg kabel size osv... samt basar osv... med tanke på att de en sedan, så skulle ja vilja veta hur man får ut ljudet i cupeeen me... basen ska kunna spela snabbt med!...
Så ni som vet.. .kan väl hjälpa till lite smile

loudness
21 mars 2008 · 4 554 Inlägg

en rejäl plånbok är hemligheten wink

GiGanT
21 mars 2008 · 242 Inlägg

loudness skrev:
en rejäl plånbok är hemligheten wink

men förutom de... och till en vettig peng då dvs tongue

apoteket00 trucken
21 mars 2008 · 563 Inlägg

bygger rätt med bra grejjor. monteringen är det viktigaste i en installation. men, mellanregister och diskant påbrädan och en rejäl midd i dörren. och sen en bas som matchar resen av systemet. vilken anläggning du väljer avgör ditt öra och din plånbok.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
Ricke W
21 mars 2008 · 374 Inlägg

Mitt tips är mycket krut på ett bra framsystem. Basen ska bara hjälpa till med lite tryck och djup.

Ta gärna en titt i min projekttråd!
Ricke Ws Volvo 740 projekt
BMW 528iM (1997)
_fillan_ med lem
21 mars 2008 · 1 925 Inlägg

ett riktigt härligt 3-vägs framsystem är ju focal 165 vr3 smile

sen en Focal 21 V2 Polyglass 8" bas under handsfacket  så har du hifi i bilen smile

gott med mos till basen o ett bra steg till framsystemet är att rekomendera ! dock vet jag inte vilka tongue

priset på detta är 1995 för basen och 4495 för framsystemet ! kanske för mycket för dig ? isf kan jag rekomendera andra framsystem smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
FoXxIe
21 mars 2008 · 495 Inlägg

ja lånar denna tråd lite, ett bra 5,25 framsystem till en vettig peng? (1500-2000 kr)

mig <3 vtec = sant
GiGanT
21 mars 2008 · 242 Inlägg

_fillan_ skrev:
ett riktigt härligt 3-vägs framsystem är ju focal 165 vr3 smile

sen en Focal 21 V2 Polyglass 8" bas under handsfacket  så har du hifi i bilen smile

gott med mos till basen o ett bra steg till framsystemet är att rekomendera ! dock vet jag inte vilka tongue

priset på detta är 1995 för basen och 4495 för framsystemet ! kanske för mycket för dig ? isf kan jag rekomendera andra framsystem smile

Jag vill fortfarande kunna spela Högt som få... dvs ställa upp på en tävling osv... sålite mer bas ändå hade ju inet vart fel smile... får snart löneökning så smile

_fillan_ med lem
21 mars 2008 · 1 925 Inlägg

GiGanT skrev:

_fillan_ skrev:
ett riktigt härligt 3-vägs framsystem är ju focal 165 vr3 smile

sen en Focal 21 V2 Polyglass 8" bas under handsfacket  så har du hifi i bilen smile

gott med mos till basen o ett bra steg till framsystemet är att rekomendera ! dock vet jag inte vilka tongue

priset på detta är 1995 för basen och 4495 för framsystemet ! kanske för mycket för dig ? isf kan jag rekomendera andra framsystem smile

Jag vill fortfarande kunna spela Högt som få... dvs ställa upp på en tävling osv... sålite mer bas ändå hade ju inet vart fel smile... får snart löneökning så smile

kan lova att du blir mer än nöjd med den basen om du bygger fram ! men visst ! jag kan ge dej ett tips till,, dock lite mindre hifi i denna basen .. Digital Desins 3510 !

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
apoteket00 trucken
21 mars 2008 · 563 Inlägg

aaa men ett bra frmasystem ex 6,5+diskant somdu driver på ett slutsteg. 2st rejäla 12or sommatas med ordentligt med effekt. detta kanlira högt om du bygger rätt.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
gurenius
21 mars 2008 · 1 631 Inlägg

GiGanT skrev:
Jag vill fortfarande kunna spela Högt som få... dvs ställa upp på en tävling osv... sålite mer bas ändå hade ju inet vart fel smile... får snart löneökning så smile

"Högt som få" och HiFi brukar inte gå hand i hand. Och när de väl gör det betyder det stora hål i plånboken och en rejält ombyggd bil....

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
GiGanT
21 mars 2008 · 242 Inlägg

okej skippa Hifi då... utan basar som kan spela bra i takt med hardcore hardstyle osv?.... ljudet ska ut genom ett rör i hatthyllan eller 2 rör...

gurenius
21 mars 2008 · 1 631 Inlägg

Då blir det ett helt annat läge. Mer party än HiFi alltså?! Hur stor är budgeten?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
Phaetoon
21 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Hur mycket är du villig att lägga ut?
Kanske vore något med dubbla 6.5 i dörrarna? 3.5 mellanregister i brädan och en diskant i a-stolpen.
Sen 2x12" där bak.
Ett par extra batterier, en 100amp+ generator och så kanske en kondning till basarna om du ska tävla på hög nivå?

En sak som du kanske skulle kolla in på är Emmas märkeslistor.
Dvs vilka märken som var mest representerade vid tävlingarna.
Det bästa är väl att välja något  som både spelar högt och fint?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Losgard
21 mars 2008 · 1 688 Inlägg

Kicker, du har ju hört mitt tongue

Senast redigerat av Losgard (21 mars 2008)

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang