2734
Sök

Problem med HU Kenwood KDC-W4537UAY

90 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
Hejsan!
Började installera lite stereo prylar i min polares bil igår och allt flöt på ovanligt bra. Tillslut va allt klart och jag började med inställningarna. Men till min förvåning så när jag skruvade upp volymen så dog huvudenheten. Trodde först att vi hade spelat för länge så bilen stängde av för att varna, men så var inte fallet. Bilen i fråga är föresten en peugot 206 gti -01. I alla fall, när man skruvar upp till si sådär 19-20 så dör stereon och startas om. Det ska också tilläggas att stereobelysningen börjar blinka i takt med musiken innan den dör. Jag har provat att sätta kablar från båda jord och plus direkt till stereon, men den ville inte då heller. Provade också att ta bort ISO kontakten till högtalarna och i stället sätta dit EN annan högtalare, då funkade de plötsligt att skruva upp mycket mer.
Enligt mig får stereon för lite ström men eftersom jag satte dit extra ström med mycket grovare kablar kan det ju inte vara så.
Så nu vänder jag mig till er, VAD ÄR FELET?

MVH Freddy

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
21 mars 2008
Jo det verkar som du kopplat på högtalare met för lågt ohmtal här eller rent av flera högtalare på samma utgång.
Kolla och gör rätt.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

90 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
En eller flera högtalarutgångar belastas för mycket. Mät mellan kabelparen till högtalarna, samt mellan högtalarkablarna mot jord. Mellan kabelparen kring 4 ohm alternativt 2 ohm beroende på högtalarnas impedans. Samt oändligt mellan högtalarkablar och jord.

Oj, det glömde jag att tillägga.
Jag mätte även högtalarparen, de mätte 4 Ohm allihop. Men för mig låter det otroligt att det skulle va fel eftersom front högtalarna sitter där orginal med kablarna i en vanlig ISO kontakt, så de har jag inte vatt och pillat i. Men i alla fall, jag prova aldrig till jord, så det får vi testa.
Jag återkommer med svar hur det gick. Tackar så länge!

Mvh Freddy

Sök