3816
Sök

Koppla dioder till intstrumenteringen...!

255 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
#1
Jag beställde hem ett gäng 5 mm dioder, och så fick jag med lika många 12 volts motstånd.
Jag är ganska ny inom de här med el å sånt, men hur ska jag koppla in dom och löda ihop dom med motstånden osv.
Nån som kan de här, skriv in nått htips här då..:)

Audi A4 Quattro

RM-operatör
667 Inlägg
23 mars 2008
#2
Dioden har två ben, varav det ena är aningen längre. Det är inmatningen kan man säga. Därpå löder du fast motståndet,spelar ingen roll vilket av benen från moståndet. Sen är det bara att hänga vanlig strömmatning på motståndet, och jorda det andra benet på dioden.


255 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
#3
ShyGuy skrev:
Dioden har två ben, varav det ena är aningen längre. Det är inmatningen kan man säga. Därpå löder du fast motståndet,spelar ingen roll vilket av benen från moståndet. Sen är det bara att hänga vanlig strömmatning på motståndet, och jorda det andra benet på dioden.

Ockej, tack ska du ha, ska försöka fixa det..smile

Ni andra kan och ge några tips om ni har nå..

Audi A4 Quattro


Sök