Satt och klippte lite i kablarna för stereon och lade tillbaka alla sladdar RÄTT! Nu fungerar inte stereon/dvdn den får ström fast skärmen sätts inte på, samma sak med olika bilstereon som jag provat att koppla in, de får ström men inget ljud. Dessutom fungerar inte el-antenen eller baslådan.
Sen la blinkersen och strålkastaren av och det är inga säkringar som har gått. Känns som om jag klantat till det rejält
Hm. Ang koppla stereo. Hur har du kopplad Röd & gul sladd? Sen ska slutsteget vara kopplat till ( Remote ) Oftast blå sladd på stereon. Samma med antenn. Sen ang ljus osv kan vara nått relä som gått?
Asså nu e det helt galet, bilen vill inte starta heller. Märkte att det inte kom något tryckljud innan man startade bilen, så jag bytte säkring till bränslepumpen, då fick jag lite ljud från bränslepumpen. Men bilen startar inte.
Jag har kopplat tillbaka alla sladdar som de va innan, dvs. Gul - Gul röd - röd osv. Bör ju inte va bateriet som e trögt eftersom det e bara en månad gammal.
Asså nu e det helt galet, bilen vill inte starta heller. Märkte att det inte kom något tryckljud innan man startade bilen, så jag bytte säkring till bränslepumpen, då fick jag lite ljud från bränslepumpen. Men bilen startar inte.
Jag har kopplat tillbaka alla sladdar som de va innan, dvs. Gul - Gul röd - röd osv. Bör ju inte va bateriet som e trögt eftersom det e bara en månad gammal.
Tack för era svar!
"note to self.. inte klippa i kabelhärvan"
Gå igenom allt ett par gånger till med en multimeter. Annars hade jag lämnat över till någon med mer elvana.
haha shit vilket jävla skit och ja som tyckte ja ahde lite dryga el fel me min jord till 144:an! har nämligen inge blinkers sopp mätare, temp eller varfningsblinkers! och amp lampan lyser men batteriet är spritt nytt... nån som vet va man ska kika? :p
Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Nä, jag pallar inte ens kolla på bilen nu... ska ladda upp bateriet o försöka leka mekaniker men annars får den stå o ruttna i garaget tills jag har mer pengar
Kan ju tala om att jag är en höjdare på att sabba el jag också. Har själv (helt utan hjälp) skaffat fram jordfel i båda mina bilar och jag HATAR el det är det värsta jag vet och jag har ingen aning om hur man åtgärdar det. Men om nån behöver hjälp med att sabba något El-relaterat så ställer jag givetvis upp.