4324
Sök

Problem med sommardäck nu när det inte blev sommar.. M+S däck gäller??

1 813 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
jo jag har satt på helt nya fälgar och däck på bilen allt e nytt kom förra veckan och så såg jag nu när jag monterade däcken att det står M+S inte så stort på däcken men så det går att läsa om man letar efter det:P !   

vad gäller med detta får jag kör med dom nu i snön??

problemet e det oxå att däcken å bilen e inte på samma ställe ligger några mil i från hehe tyvärr:P

men vad kan polis och försäkringsbol säga när det står M+S igentligen.. däcken e 215/40 profilare så det borde väl inte vara problem det heller... som sagt allt e ju helt nytt så mönster på däcken e där gott om det..

någon som vet? vorre tacksam för svar då jag måste ut å köra ska på buffe kalas vid 13 tiden:P inget man missar när det inte kostar nått hahaa:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Fotograf
1 319 Inlägg
24 mars 2008
bara att åka kompisen har haft sommar däck hela vintern på sin audi s6 och den har han då använt friskt:)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

1 813 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
okay låter bra.. bara att däcken e köpta på dackonline så det e typ skitdäck men ändå tongue vad ska man göra lr tro det står ju m+s och dackonline har inte varnat för att dom inte e m+s så jag kör annars får dom fan ta upp detta med dackonline för jag e bara en dumsvensk som kör bil hahaa tongue

Masterworks
24 mars 2008
Om det står M+S och däcket inte kommer från
USA så betyder det Mud and Snow, så det borde inte vara några problem!

5 198 Inlägg
24 mars 2008
På snö lär de väl funka... fungerar på sommarn oxå .så länge det inte är dubb på dom så får du ha dom,, men det är ju inte så bra kanske

1 813 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
okay=) nej inga dubb=) inte så bra att köra på heller märkte jag men ändå.. snön ligger ju inte kvar mer än 1 dag max här endå.. bara tänkt om det blir en olycka lr så så att man inte står där å försäkringsbolaget säger nej nej fel däck..... böterna skiter jag i på det viset bara mest så man inte gör en olycka och får stå för allt själv kan bli rätt dyrt)=

Sök