4324
Sök

Problem med sommardäck nu när det inte blev sommar.. M+S däck gäller??

1 813 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
#1
jo jag har satt på helt nya fälgar och däck på bilen allt e nytt kom förra veckan och så såg jag nu när jag monterade däcken att det står M+S inte så stort på däcken men så det går att läsa om man letar efter det:P !   

vad gäller med detta får jag kör med dom nu i snön??


problemet e det oxå att däcken å bilen e inte på samma ställe ligger några mil i från hehe tyvärr:P

men vad kan polis och försäkringsbol säga när det står M+S igentligen.. däcken e 215/40 profilare så det borde väl inte vara problem det heller... som sagt allt e ju helt nytt så mönster på däcken e där gott om det..


någon som vet? vorre tacksam för svar då jag måste ut å köra ska på buffe kalas vid 13 tiden:P inget man missar när det inte kostar nått hahaa:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Fotograf
1 319 Inlägg
24 mars 2008
#2
bara att åka kompisen har haft sommar däck hela vintern på sin audi s6 och den har han då använt friskt:)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

1 813 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
#3
okay låter bra.. bara att däcken e köpta på dackonline så det e typ skitdäck men ändå tongue vad ska man göra lr tro det står ju m+s och dackonline har inte varnat för att dom inte e m+s så jag kör annars får dom fan ta upp detta med dackonline för jag e bara en dumsvensk som kör bil hahaa tongue

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Masterworks
24 mars 2008
#4
Om det står M+S och däcket inte kommer från
USA så betyder det Mud and Snow, så det borde inte vara några problem!

5 198 Inlägg
24 mars 2008
#5
På snö lär de väl funka... fungerar på sommarn oxå .så länge det inte är dubb på dom så får du ha dom,, men det är ju inte så bra kanske

1 813 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
#6
okay=) nej inga dubb=) inte så bra att köra på heller märkte jag men ändå.. snön ligger ju inte kvar mer än 1 dag max här endå.. bara tänkt om det blir en olycka lr så så att man inte står där å försäkringsbolaget säger nej nej fel däck..... böterna skiter jag i på det viset bara mest så man inte gör en olycka och får stå för allt själv kan bli rätt dyrt)=

Åk före du så väntar jag på dig där..!


Sök