2633
Sök

Audi 1.8T -95

33 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Hej!

Har då en audi 1.8T aldrig haft nå fel på den förän nu, det är bara på snudden som bilen vill koka, och den tappar vatten. Har kolla kylare o så. Men är dock inte så haj på bilar.
Kommer ingen värme in i cupen heller, bara kall luft, vad kan felet vara ? Termostaten? vatten pumpen?

Hemskt tacksam för svar.

//Dåliga "mekanikern"

33 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Damn! Det lätt dyrt de, men ska den inte blanda olja och vatten då?

Administratör
2 981 Inlägg
24 mars 2008
Det händer ju att vattenpumpen ger sig och eftersom den är billigast skulle jag kollat den först. Kolla även på expansionskärlet om oringen i locket är helt. Om allt verkar som det ska så kan du kolla om kallstartar bilen och genast skruvar av locket till expansionskärlet är det ett grymt tryck redan efter 10sec "kallstart" då är det nog bara att bita i det sura äpplet och lyfta toppen....  Finns lite olika sätt att kolla sånthär men nu har du några tips i alla fall...

En kopp av den svarta såsen...

Living the good Life!
585 Inlägg
24 mars 2008
Jag skulle gissa på att din vattenpump impeller tror jag det stavas har gett sig, vattenpumpens har gått sönder inifrån och då läcker det från vattenpumpen och det blir ingen cirkulation i systemet och det resulterar att ingen värme kommer in i kupen.

Det du kan göra för att vara säker på att det är vatten pumpen är att starta bilen, öppna kylarvätskebehållarens lock och kolla så att cirkulation finns, att kylarvatten kommer ifrån den lilla slangen in i behållaren, jag tror inte det gör det för att vattenpumpen har gått sönder, då är det bara att riva ner kamremen och byta alltihopa. Skicka mig ett pm om du e osäker över någonting...

When the flag drops, the Bullshit stops.

33 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
ja jävlar i min låda, alltid är det nått, ska börja kolla vatten pumpen. åter kommer då jag har varit i garaget,

33 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
kamremen är bytte jag för 2dagar sedan, kanske ett måste att byta den igen?

Administratör
2 981 Inlägg
24 mars 2008
Nä vattenpumpen sitter på sidan på din motor. Du behöver inte riva kamremen igen.

En kopp av den svarta såsen...

Sök