6735
Sök

VW Polo

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
VW Polo,
är det en bra bil? jag funderar på att köpa en..
hur är de med kvaliten? vanliga fel? osv.. ni som har en, hur är den?

positiva/negativa saker vill ja veta med..

tongue

"the real jerk"
301 Inlägg
24 mars 2008
min erfarenhet av vw polo är att de funkar fin fint som transport , en av de bilar jag i högsta grad kan tänka mig som andra bil.
fel? hmm jag vet faktiskt inte några speciella fel men rosten ska man väl alltid se upp med. (äger ingen polo men farsan har haft några som man fått prov åka och tycker de är helt okej bilar)

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

274 Inlägg
24 mars 2008
Vilken årsmodell ska du ha? 2 st polos har passerat familijen en 91a och en 99a Billiga att äga och går felfritt,
Båda köpta begagnade.
Ska du köpa en begagnad så ta och testa alla lås på bilen så att de finkar.
Har varit med om några bilar där bagage luckans lås inte användes pga clås så den kärvade ihop. Handbromsarna brukar också kärva ihop om de inte används, Baktorkararmen brukar bli lite halvkass (trycker ej mot rutan) men 5-56 löser de. Båda felfria vid besiktingar kan jag också lägga till.

Edit:91an kvar som vinterbil och 99an såld
Senast redigerat av Bossni (24 mars 2008)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
mer!big_smile

385 Inlägg
24 mars 2008
Jag tycker man ofta hör om kassa växellådor i Polo, men vet inte om det är något jag fått för mig bara? tongue

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
KG skrev:
Jag tycker man ofta hör om kassa växellådor i Polo, men vet inte om det är något jag fått för mig bara? tongue

yikes hmm.. nu skrämde du mig

385 Inlägg
24 mars 2008
richardoo290 skrev:
KG skrev:

yikes hmm.. nu skrämde du mig

Haha, sorry! Men det e ju bara att kolla växellådan grundligt innan köp, och inte köra som om det vore en formel 1 bil (vilket man troligtvis inte gör i en liten Polo ändå tongue)

169 Inlägg
24 mars 2008
vad ska det vara för årsmodell på polo då...det kommer ut en snart på annons när den är klar med kjolpaket och sänkt

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
24 mars 2008
Syrran hade en polo förut.. en -98 tror jag det var. Riktigt rolig bil att köra även fast det bara var en 1.6 wink jag kan helt klart tänka mig en sån som andra bil. Går billigt och är billig att äga. Ska jag säga något negativt så är det rost man ska se upp med, men vet ej vilka årsmodeller det handlar om. Annars vet inte jag av några direkta fel. Så jag rekommenderar dig att köpa en sån smile

911 Inlägg
24 mars 2008
upp till -99 är det i stort sett likadant som en cordoba, titta till låsen, så dörrarna öppnas vid minusgrader t.ex,    Rost.....  Jag har inte haft några som helst problem med motorn iaf ! annars är det en lättmeckad bil att hålla på med..
och det mest vanligaste.... Det lyser mkt dåligt vid mätarhuset . stolvärmare ej funktionell med tiden!
Senast redigerat av zortep (24 mars 2008)

pic up the phone, wazzzaaa

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
zortep skrev:
upp till -99 är det i stort sett likadant som en cordoba, titta till låsen, så dörrarna öppnas vid minusgrader t.ex,    Rost.....  Jag har inte haft några som helst problem med motorn iaf ! annars är det en lättmeckad bil att hålla på med..
och det mest vanligaste.... Det lyser mkt dåligt vid mätarhuset . stolvärmare ej funktionell med tiden!

måste väll gå o byta lampa vid mätarhuset då?

911 Inlägg
24 mars 2008
richardoo290 skrev:
zortep skrev:

måste väll gå o byta lampa vid mätarhuset då?

joo, det går, har själv dock inte gjort det, har satt in 2 st externa dioder.... men såsom jag uppfattat det ska det vara dåligt även i nyskick, men som sagt, inget jag vet grundligt om !

pic up the phone, wazzzaaa

609 Inlägg
24 mars 2008
Även jag är på jakt just nu efter en nyare modell av polo att ha som andra bil... Polon verkar hett eftertraktad, försvinner som varma bullar.....

Sök