Avgassystem 3 tum saab 9-3

Herman_ah
24 mars 2008 · 25 Inlägg

Jag hade tänkt bygga ett 3 tums avgassystem med en liknande slutdämpare som ser ut ungefär som på bilden nedan

https://www1.garaget.org/gallery/archive/83529/291956_psbgsm.jpg

Är det någon som har tidigare erfarenhet av att bygga eget 3 tums system till saab 9-3 1999?
Vad jag har uppfattat det som är det svårt att få slutdämparen att gå rakt ut. "balk sitter i vägen"

Eller ska jag köpa ett komplett paket från JT alltså från kat/bakåt och inte använda sista delen och istället bygga något eget för slutdämparens skull?? hmm

KOM MED FÖRSLAG

Är tacksam för svar

Speed_Advanced
24 mars 2008 · 131 Inlägg

Det kommer ju att bli lika knepigt i båda fallen. För JT:s avgassystem är gjort så att det ska passa original upphägningen och därför kommer det inte att passa att sätta dit jappsdämparen. Men om du har tillgång till en svets så är det inga problem. Bara o göra nya fästen till jappsen så kommer det att gå

I drive I laugh and I Conquer
Herman_ah
24 mars 2008 · 25 Inlägg

Okej men med tanke på att den bakre balken sitter som den sitter vilket gör det svårt att får systemet rakt, var rekommenderar du att jag ska sätta slutdämparen? under balken, höger om balken, vänster om balken? Vill ju att det ska se bra ut, inte bara för ljudet skull. smile

Patric_87
24 mars 2008 · 76 Inlägg

jag har byggt själv på min...varför måste du ha en japsare bak? varför inte köpa någon ut blås bara och sätta ljuddämpare innan balken?!?

Herman_ah
24 mars 2008 · 25 Inlägg

Patric_87 skrev:
jag har byggt själv på min...varför måste du ha en japsare bak? varför inte köpa någon ut blås bara och sätta ljuddämpare innan balken?!?

Jo sant faktiskt. Det hade jag ju kunnat göra. tänkte inte så mycket på passform när ja köpte de faktiskt.
Jag ska börja bygga 3 tum nu till helgen så ja får se hur det blir.

Tack för tipset

laaantz
24 mars 2008 · 465 Inlägg

satsa på ett 3 tum från jt med en dämpare..  bra passform, ser bra ut,låter mkt fint..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang