Min gamla härk vill inte starta. När jag vrider nyckeln till läge två så går varvräknaren upp till 2500 RPM och ett relä börjar brumma vid säkringsboxen. Då jag vrider till läge tre så händer inget utan att relät slutar brumma, vilket det också ska göra för allt ska väl kopplas från när man ska starta.
Har jag två fel eller vad har hänt. Några förslag till felsökning? Någon som varit med om något liknande?
Jag hade lös batteriet och rengjorde polerna samt lossade reläna som sitter vid säkringsboxen för skrapa och rengöra kontaktytorna. Efter det så startade bilen, varför vet jag inte. Hade jag varit smart hade jag provat en sak i taget, vilket jag ska göra om det händer igen.