3260
Sök

Saab 9000 stereoinstallation.

22 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
#1
Håller på att installera en ny stereo i min Saab 9000cs -89, hittar alla kablar förutom remotekabeln. Har provat med varenda en, men utan resultat. Någon som har en aning?

Tack
Senast redigerat av fridgeee (25 mars 2008)

6 851 Inlägg
Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
25 mars 2008
#3
Det brukar vara elantenn orginal på dom bilarna så det är den sladden du ska avnvända.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

22 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
#4
Asså grejjen är ju att den tidigare ägaren har tagit bort ISO-kontakten så allt sitter med sockerbitar.

Så du menar att antennsladden är den som gör det?

Jag har prövar varenda kabel, men ingen vill funka sad .

Kanske kan kabeln vara av någonstanns?
Ursäkta om jag är lite dum, men det här är verkligen inte en av mina starka sidor och tålamodet börjar rinna ut.

Men tack för den hjälp jag hitils fått.
Senast redigerat av fridgeee (25 mars 2008)

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
25 mars 2008
#5
Nej inte antenn sladden utan styrningen till elantennen.
Blå brukar den va ja.
Annars kan du tjyva in dig på tändnings plusen det funkar oxå fast steget kommer då att vara på när stereon är av men enast när bilen är igång.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

22 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
#6
Okej, jo för det verkar som att min elantenn sladd inte funkar. Hur kommer jag åt "tändnigs pulsen" då?

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
25 mars 2008
#7
Brukar va gul på isokablaget.
Eller mät bakom den kablen som bara är 12v på när du har tändning på den är det.
Den ska ju dö när du stänger av tändningen.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

22 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
#8
Okej, tackar för hjälpen. Får ge det ett försök igen då smile

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
25 mars 2008
#9
din elantenstyrning eller remote skall komma från stereon inte bilen...
Du kanske har missuppfattat något där.
Blå sladd på isokablaget ut från stereon är den du ska koppla till steget.
Det andra jag beskrev är en nödlösning.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

med lem
1 925 Inlägg
25 mars 2008
#10
som bmtech säger så är det från stereon smile

ska dock tillägga att på min bil var kablen orange till el antennen

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

22 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
#11
Jo men asså det jag vill är ju att stereon ska stängas av när tändningen stängs av och för att det ska fungera behövs det väl en kabel, och det är den jag inte kan hitta.


Sök