6008
Sök

Luktar och ryker ur mitt motorrum. BMW 530 E34.

313 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
Efter att jag vart ute å lekt i söndags så har de börjat lukta bränt.  Och igår efter vilda fartpådrag å några greppsläpp på snön så började det till och medryka ur motorrumet. När jag kikade vidare verkar röken och lukten komma från en remm som sitter från motorn till något som jag tror är AC. Röken verkar komma ffrån AC"hjulet". Inte säker på om det är AC som sagt, men den sitter på passagerarens sida, så ni som kan bmw e34 får jättegärna ge tips smile

Hade ett liknande problem med morsans volvo 940, som okcså rök å stank. Det visade sig vara ACn. Far klippte av remmen till den så var problemet löst. Jag är dock rädd att klippa av den, måste veta först om den driver något annat?

Hjärtligt tacksam för svar och alla tips och hjälp jag kan få _:wink

MVH
Daniel

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig

flaggstångsknoppförgyllare
255 Inlägg
25 mars 2008
ac drivs av egen rem, min acpump skar på min 540 luktade fan ,så klipp remmen

varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren

3 235 Inlägg
25 mars 2008
Testa med att ta av remmen och se om lukten försvinner.

Mekaniker
472 Inlägg
25 mars 2008
Vanligt med läckande ventilkåpspackningar på M60 motorerna. Fick byta min på passagerarsidan för ett tag sedan, luktade skitoch det rök om det. Kan tala om att det va mindre roligt att byta den tongue

BMW-tok

12 086 Inlägg
25 mars 2008
Det är troligen AC remmen, den sitter innanför huvudremmen och går till AC-kopressorn som sitter själv på passagerarsidan, precis som du sa. Klipp remmen, lr häng av den provisoriskt om du vill testa. Men den kan inte hänga där o dingla förjämnan.

Förövrigt BMWkimmo, ventilkåpspackningarna va lätta o byta tyckte jag. Om man jämför med hur de brukar va generellt att meka M60, för en gångs skull kommer man ju åt! smile

313 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
BMWKimmo skrev:
Vanligt med läckande ventilkåpspackningar på M60 motorerna. Fick byta min på passagerarsidan för ett tag sedan, luktade skitoch det rök om det. Kan tala om att det va mindre roligt att byta den tongue

kan tänka mig, LAGOM TAJT där, undrar hur en 540, eller 750 har de med utrymme smile

313 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
Tack för hjälpen alla, får kika på det imorn, men nu kan ja vara lugn om ja klipper av den iaf :smile

<3

Sök