5859
Sök

lamdastyrd fugge på mercedes

volvonörd
116 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
min maffiamerca har börjat strule lite

är en 88a 200 med förgasarmotor,katt å lamdasond,i min perfekta värld skulle detta system inte funka men d gör d visst,el inte nu iof,förgasaren heter pierburg 2EE,å har el-tomgång å el-choke

bilen har mkt orolig tomgång,ibland dör den å är ett rent helvete å få igång igen,har kikat på alla 100 vaccumslangar å dom sitter där dom ska å är hela,även förgasarfot och insugningspackningen är hela,bilen går bra på alla andra varvtal å dricker inte mkt soppa,kanske rentav för lite

nån som vet nått om dessa bilar/förgasare lite mer?som kan ge lite tipps på vad det kan va?
skulle va tacksamt!

hejjet sålänge

volvonörd
116 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
ingen som kan ha nån teori?

539 Inlägg
27 mars 2008
på w124 är det inte ovanligt att gamla tändkablar + dåliga stift kan lätt ställa till dom symptom som du beskrev. Skruva ut tändstift o kolla hur de ser ut.

Annan orsak kan va att choke är på hela tiden som gör att så fort bilen blir någorlunda varm så dör den o då får man inte igång motorn innan den kylas ner. Denna kan man fixa genom att dra ut sladden som styr choke.

Mer än så vet jag inte sad har inte haft så mkt erfarenhet med förgasare

volvonörd
116 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
okok,tändsystemet vet ja är i ngt dåligt skik,får bli å byta allt där,ska även kolla upp choken,kan ju va så att den chokar mest hela tiden

volvonörd
116 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
har bytt allt i tändsystemet,bytt lamda sond,kollat choken,fotfarande samma problem

nån mer som kan ha lite tipps?

Better than God \o/
1 886 Inlägg
30 mars 2008
Har du öppnat förgasaren och kollat så inget membran , tätning etc gått sönder???

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

volvonörd
116 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
har traget mej in til d sista å plocka isär den,då den är lite mer avancerad än en vanlig fugge,membran finns inga iaf,dock kan ju som sagt nån o-ring/tätning va kapput,men börjar starkt tro det är den som är boven i dramat,bästa skulle ju va å hitta en lika dan,å testa byta,men dom växer inte på träd:)

MrTurbo skrev:
Har du öppnat förgasaren och kollat så inget membran , tätning etc gått sönder???

Sök