5672
Sök

Krockad mitsubishi startar men kommer ej igång, återställningsknapp?

3 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
Hej. Jag är ny här och fruktansvärt desperat. Smällde i måndags efter ha väjt från en dåre som smet. Smällde in i diket och bergsknall. Så långt allt okej men när jag ska starta bilen så kommer den igång men klipper ner. Den får alltså en skvätt soppa men sen snålar det. Fick nu höra att det kan finnas en återställningsknapp för bränslesytemet som stänger av efter krockar och kraftiga inbromsningar. VAR FINNS DEN? Har letat som en tok utan resultat.

Vet någon av er var den kan finnas? Har en Mitsubishi Galant -92 Automat...

Ödmjukast

Leffe

204 Inlägg
26 mars 2008
den kan sitta vid luckan in till bränslepumpen sitter vid tanken .. dvs under säte el likandne.. samt att den kan sitt i reservhjulsbajsan bara börja leta.. lycka till

Vem fan e evo-joCCe??
Evo VI GSR
WWW.JRM-RACING.SE

3 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
Har kollat både under baksätet och och reservhjulsbajsan. Inte en knapp så långt ögat kan se, tyvärr

Smålänning
7 887 Inlägg
26 mars 2008
Står det inget i instruktionsboken?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

3 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
twin_cam skrev:
Står det inget i instruktionsboken?

Inte vad jag hittat. Men den är iofs på engelska...

btw, var sitter soppapumpen och dess lock någonstans?
Senast redigerat av Leffe00 (26 mars 2008)

Avstängd
50 Inlägg
27 mars 2008
Ring eller besök någon av Mitsubishis service verkstäder de bör ju kunna hjälpa dig, kanske inte så dumt?

666 Inlägg
27 mars 2008
lite av en chansning, men testa att ta bort polerna på batteriet övernatten, se om den startar på morgonen

//Silver

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
27 mars 2008
silverbird skrev:
lite av en chansning, men testa att ta bort polerna på batteriet övernatten, se om den startar på morgonen

//Silver

Skulle också testa det.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

MitsuNörd
880 Inlägg
27 mars 2008
roxe skrev:
silverbird skrev:

//Silver

Skulle också testa det.

Noll ställer ECU
Starta sedan och låt den gå på tomgång ett tag så ECU kan lära sig lite nytt igen!
Kan funka

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

7 100 Inlägg
27 mars 2008
knappen kan sitta i bagageutrymmet ochså,efter sidan

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
27 mars 2008
Startspärr? Provat med en annan nyckel isf?

Sök