en basreflexlåda spelar oftast högre än en sluten dåden använder energin inuti lådan som förstärkning.men en sluten har oftast snabbare transient svar. är lättare konstruerad och har gämnare kurva. vilken låda man skall ha beror på basen och till vilken bil lådan skall sitta i och vilken musikstil du kör med. sådet finns ingen låda som är den bästa.
member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)