4470
Sök

Spela en bashögtalare i 2 ohm mä monoblock

1 129 Inlägg
29 december 2005
Trådstartare
Tja, jag håller på att fixa mä basen i bilen som jag tycker trycker på lite dåligt.

Jag har inte bestämmt än om ja ska skaffa en till högtalare lr om ja ska nöja mig mä den ja har i den kommande bilen (Magnat XTC300 som drivs av ett dls CA12 steg).

Ett sätt o prova om steget ä för dåligt ä om man kan lyckas att få ner resistansen på högtalaren o mä d kunna få upp effekten så ja vet ifall ja måste byta steg lr bygga ny låda som nu ä en basreflexlåda på 40L invändigt i 22mm spån.

SSS -12
3 217 Inlägg
29 december 2005
Och var vill du komma?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

21 761 Inlägg
29 december 2005
Tycker att den basen borde spela bra med det steget, den ska ju vara ganska lättdriven.
Kanske inte lådan passar till din bil.

2lateuloose
543 Inlägg
30 december 2005
Palicuse skrev:
Ett sätt o prova om steget ä för dåligt ä om man kan lyckas att få ner resistansen på högtalaren o mä d kunna få upp effekten så ja vet ifall ja måste byta steg

Vad är det för snack!.. vissa steg är inte byggda för att lastas ner & dom e inte dåliga för det! medans andra ger mer effekt vid lägra impedanser allt beror ju vad man har för steg!

Jag tror också att du har fel låda!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

Sök