Hur släcker man lampan till lamndasounden?

dynamic_mannen
8 december 2004 · 57 Inlägg

Tjena

Undrar om det e någon där ute som vet hur man släcker varningslampan till lamndan? bilen är en volvo 850 GLT -92

var inne och bes bilen igår så säger besmannen "ja det här ser bra ut inga fel på bilen" det var ju bra sa jag. smile när vi kör ut ur hallen så börjar lamp j-vlen att lyssa
och besmannen säger till mig men det här var inte bra den måste du släcka och komma tillbaka. sad

Senast redigerat av dynamic_mannen (8 december 2004)

:) utan bil stannar sverige......... ;)
Kimmen
8 december 2004 · 245 Inlägg

Man kan göra det på flera olika sätt, beroende på hur seriös man är och så.
Uppenbarligen är något fel på motorstyrningen eller har det vart något fel på den så lampan har tänts?!

Du kan antingen åka till Volvo verkstad så kan de släcka den med deras datorer som de kopplar in på din bil som kostar skapligt mycke pengar.
Eller så kopplar du kablarna till den lamphållen via en annan lampa som sitter brevid eller går nått till ett annat instrument som också ska släckas när du vrider förbi tändningen på  startnyckeln, för lamba sondlampan ska endast lysa när du har nyckeln på tändningsläget eller om det blir någe knas på motorns styrning och den blandar fel eller spyr ut för mycke oanvänd bensin.

Så har jag nämligen gjort på min pappas Volvo 940.
Jag har själv en 740 som lambdalampan har löst ut engång när soppapumpen krångla, men den slocka automatiskt när jag bytte ut soppapumpen och bilen gick som den skulle igen.

Senast redigerat av Kimmen (8 december 2004)

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås
dynamic_mannen
9 december 2004 · 57 Inlägg

okej
tack för det tipset

:) utan bil stannar sverige......... ;)
vargass
9 december 2004 · 98 Inlägg

annars testa med att nollställa bilen genom att koppla bort - polen ett tag big_smile HADE BRA

BMW Full fräs!
//Jocke den hårde ;)
dynamic_mannen
10 december 2004 · 57 Inlägg

har provat detta men det gick inte heller.
det skall finnas nån sevicebok eller nåt. där det ska finnas nån kod eller nåt för att släcka den.  Någon som har en sådan? (det står inte i haynesboken)

:) utan bil stannar sverige......... ;)
dynamic_mannen
17 december 2004 · 57 Inlägg

har hittat hur man gör nu så tack för alla tips

:) utan bil stannar sverige......... ;)
vargass
21 december 2004 · 98 Inlägg

jaha hur var det man gjorde då? Mvh Joacim

BMW Full fräs!
//Jocke den hårde ;)
dynamic_mannen
5 november 2007 · 57 Inlägg

jag lämnade in den på volvo där dom släckte den

:) utan bil stannar sverige......... ;)
Marcusen
5 november 2007 · 76 Inlägg

850  V70 har ett helt annat styrsystem än 740 940!  Att  Tjuvkoppla  lampa eller ABS  är bara att  glömma!


tongue

Life is like a turbo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang