2988
Sök

Bra medel som tar bort Silicone???

1 892 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
jag har ju gjort tabben en gång i tiden att sätta fast bakkjol med silicone, nu ska det bort men va fan finns det som biter på silicon??
Kan T-Röd funka??  har inget hemma,  Thinner funka inte iaf.. :S
Mvh/Mats

196 Inlägg
27 mars 2008
om inte thinner fungerar  så går nog inte T-röd heller.... du får väl skära bort siliconet... det är ju inte hårt direkt...

1 892 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
kenyaboss skrev:
om inte thinner fungerar  så går nog inte T-röd heller.... du får väl skära bort siliconet... det är ju inte hårt direkt...

Har skrurit bort det mesta men den det som precis ligger mot lacken är klurigt..  blir nog skrapa med rakblad sedan ett fint slippapper.. ska testa iaf big_smile

1 703 Inlägg
27 mars 2008
Förtunning kan fungera, akta lacken bara.

1 353 Inlägg
27 mars 2008
jag kan rekomendera att inte försöka bränna bort det iallafall, då silikon har rätt hög smältpunkt! roll

There's no replacement for displacement

1 892 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
Batta skrev:
jag kan rekomendera att inte försöka bränna bort det iallafall, då silikon har rätt hög smältpunkt! roll

hahah låter som det var självupplevt big_smile  nja den ska ju lackas om så det är ingen fara på så sätt.. men vill få bort det innan jag gjuter av skärmen bara..

Eclipse :P
254 Inlägg
27 mars 2008
det finns  nåt som lacerare brukar använda för att ta bort eventuell fett på kaross m.m. innan lackering som heter antisilicone.. vet inte vad de e exakt eller hur stakt det är (aldrig sett det i handeln, bara hos en lackerare jag känner) men kolla med en lackerare i närheten av dig:)

mvh

//Witte
"Man har inte misslyckats förrens man har gett upp!"
Projekttråd
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/73868/608717_64ywqo.jpg[/img]

1 892 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
Witte skrev:
det finns  nåt som lacerare brukar använda för att ta bort eventuell fett på kaross m.m. innan lackering som heter antisilicone.. vet inte vad de e exakt eller hur stakt det är (aldrig sett det i handeln, bara hos en lackerare jag känner) men kolla med en lackerare i närheten av dig:)

mvh

Bäst tips hittills, ska höra med dom i morrn om jag (t)hinner,
hahah fan vilket kasst skämt. Fan dags att SOVA!
tongue

Gödseldräng
4 529 Inlägg
27 mars 2008
lacknafta funkar
men gno inte för hårt då lossnar förmodligen färgen me tongue

62 Inlägg
28 mars 2008
ring kirurgen . haha ne det var fan ännu sämre än ovanstående ... tongue

Snyggt ska det va !

1 964 Inlägg
3 april 2008
eller om du har märket mipa (autoexperten i kga) så heter den silikonthurner det tar du bort när du ska lackera en bil för att vara säcker på att det inte finns någonsilikon kvar på bilen så det inte reser sej när du lackerar, men ja tror inte det kan funka för dej, det beror ju på hur mycket du ska ha bort ?

1 964 Inlägg
3 april 2008
eller om du har märket mipa (autoexperten i kga) så heter den silikonthurner det tar du bort när du ska lackera en bil för att vara säcker på att det inte finns någonsilikon kvar på bilen så det inte reser sej när du lackerar, men ja tror inte det kan funka för dej, det beror ju på hur mycket du ska ha bort ?

Sök