Någon här som spelat för högt i bilen och fått böter/åtal?

anvandare_12345
30 mars 2008 · 654 Inlägg

Niklas1987 skrev:

tkd_rille skrev:

Niklas1987 skrev:
din lilla hjärndöda idiot

jag respekterar folk, jag går fan inte till angrepp mot andra.- men du är väl lika iq befriad som han.
tyvärr måste jag ju säga att du inte har mer höns i gården än de flesta man brukar se!!!!!

Vågar bara säga va ja tycker, men det är offtopic.

Ontopic:Tycker det är lite hårt att åtala henne, fick hon en tillsägelse? har detta hänt förut? engångsförtelse?

Hur det än är, så står min åsikt fast om att det är löjligt att åtala dem

Ja, jättelöjligt, eller inte!

Du är inte intresserad av en nattlig räd utanför ditt hus med rusande motorer och en pumpande ljudanläggning? Jag menar, det kan ju inte störa dig. Klart att du inte blir irriterad på folk som håller på så?

Niklas1987 NO
30 mars 2008 · 2 182 Inlägg

danhild skrev:

Niklas1987 skrev:

tkd_rille skrev:
jag respekterar folk, jag går fan inte till angrepp mot andra.- men du är väl lika iq befriad som han.
tyvärr måste jag ju säga att du inte har mer höns i gården än de flesta man brukar se!!!!!

Vågar bara säga va ja tycker, men det är offtopic.

Ontopic:Tycker det är lite hårt att åtala henne, fick hon en tillsägelse? har detta hänt förut? engångsförtelse?

Hur det än är, så står min åsikt fast om att det är löjligt att åtala dem

Ja, jättelöjligt, eller inte!

Du är inte intresserad av en nattlig räd utanför ditt hus med rusande motorer och en pumpande ljudanläggning? Jag menar, det kan ju inte störa dig. Klart att du inte blir irriterad på folk som håller på så?

Jag skulle ärligt talat inte bry mig så mycket, frågan ä va grannarna å mina föräldrar säger hmm
Det blir nog dem som ringer polisen å inte ja, så du får nog ta det när jag flyttad hemifrån roll

Senast redigerat av Niklas1987 (30 mars 2008)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Niklas1987 NO
30 mars 2008 · 2 182 Inlägg

Hitta en artikel i smp om samma sak, inte lika lång som aftonbladet men med mer info än va aftonbladet har

http://www.smp.se/nyheter/Sverige/atal- … 548559).gm

Senast redigerat av Niklas1987 (30 mars 2008)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
TRYIT Teddan
30 mars 2008 · 2 495 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Hitta en artikel i smp om samma sak, inte lika lång som aftonbladet men med mer info än va aftonbladet har

http://www.smp.se/nyheter/Sverige/atal- … 548559).gm

ja helt rätt att hon blir åtalad.
var ju flera än en som hadde ringt in och klagat oxå.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Niklas1987 NO
30 mars 2008 · 2 182 Inlägg

Tycker ändå polisen kunde uttdelat en varning först, och om det fortsatt sen anmält, nu står det ju att polisen anmälde henne.
Men men......

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
TRYIT Teddan
30 mars 2008 · 2 495 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Tycker ändå polisen kunde uttdelat en varning först, och om det fortsatt sen anmält, nu står det ju att polisen anmälde henne.
Men men......

men allvarligt , polisen kan inte springa runt å varna folk när dom bryter mot lagen.

sen är det ju inte polisen som dömmer utan det gör ju tingsrätten.
så man får ju helt enkelt se hur det går med åtalet.


det är ju som att man skulle få en varning om man kör i 150km/h , å ett stort ajaj finger -gör inte om det där.
det funkar ju inte så.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Sushikocken Sleeper
30 mars 2008 · 3 084 Inlägg

Ska hon ha kan! ska säga att i tyskland så blir man anmäld för mindre.. Satt och pratade på balkongen utan musik var jag brorsan morsan,farsan och ett tyskt par vi känner vi var väl 10 och 8 så det var inget party!
inte var det högt heller normal samtalston var i villaområde ca 23:00 men rätt som det var så stod 2 poliser utanför dörren vi höll inte på tro våra ögon.

Och där får man inte klippa gräset efter 19:00 (de hade elgräsklippare å inte ens den fick man klippa med)
så sluta klaga är man så pantad att man far genom ett område med så hög musik bara för att irritera folk (som dem garanterat är medvetna om) så får man fan skylla sig själv!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Muttley
30 mars 2008 ·

När de var 150 meter från bilen vevade en av poliserna ner rutan och kunde höra ”musiken och dunkandet från bilen framför trots att jag inte lutade mig ut genom fönstret”.
Polisen anmälde kvinnan som förnekar brott. Hon erkänner att det spelats hög musik, men inte ”extremt” hög musik.


smile ja när man är 150 meter från en bil som spelar så högt så är de med all säkerhet extremt.
klart hon ska ha böter.
finns faktiskt ställen de kan åka ut på och spela . långt utanför centrum tillexempel.  vet inte hur de är i andra städer men iallafall uteställen låter absolut inte 150 meter från ljudkällan.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
30 mars 2008 · 6 170 Inlägg

tkd_rille skrev:
När de var 150 meter från bilen vevade en av poliserna ner rutan och kunde höra ”musiken och dunkandet från bilen framför trots att jag inte lutade mig ut genom fönstret”.
Polisen anmälde kvinnan som förnekar brott. Hon erkänner att det spelats hög musik, men inte ”extremt” hög musik.


smile ja när man är 150 meter från en bil som spelar så högt så är de med all säkerhet extremt.
klart hon ska ha böter.
finns faktiskt ställen de kan åka ut på och spela . långt utanför centrum tillexempel.  vet inte hur de är i andra städer men iallafall uteställen låter absolut inte 150 meter från ljudkällan.

Håller med, hon kan gott ha det. Och sen skiter jag även fullständigt i om det var hennes bil eller inte (någon sa ju att "hon bara körde"), just eftersom hon körde bilen är hon även ansvarig för den.

Att åka runt mitt i stan med stereon på högsta volym är brottsligt och det fick hon lära sig, inte mer med det.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
st220hgv Chaufför
30 mars 2008 · 418 Inlägg

Inte mer än att tanten klagar på mig... big_smile

Kör Scania!!
Hyundai i30 (2012)
partyvan
24 januari 2009 · 1 071 Inlägg

Till er som säger att dom som åkte i bilen bara är ute efter att slås och svina. Jag va med den dagen som hela handlar om, jag har aldrig i hela mitt liv vart i slagsmål, förutom kanske i små skolan för 10tal år sen. Jag har ett stort intresse för amerikanska bilar fina eller pilsner hinkar spelar ingen roll för jag har ju ändå inte råd att köpa min dröm cheva -57a så jag kommer fortsätta åka och spela musik spelar ingen roll hur mycket böter vi kommer få....

Mvh. En av dom på bilden...

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
volvo_nicke3 Avstängd
24 januari 2009 · 519 Inlägg

de är bara å inte spela i stan så blire inget big_smile enkelt...

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)
IceEyes Varningar: För många..
24 januari 2009 · 2 552 Inlägg

ironhead skrev:
borde vara höga böter på dessa  hiphopare som glider runt i sina mercor eller bmwes hehe och som lyssnar på sin ghettomusik

Hellre hipstuds än hårdrock i alla fall.. Huuh!

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Koxen Stolt RHD Fjant
24 januari 2009 · 130 Inlägg

Polaren fick en arg gubbe på sig som menade att han störde det ömtåliga fågellivet. hah big_smile

Robban98422 Saab 9-5 2.3t
25 januari 2009 · 438 Inlägg

Hoppas dom som kastar ägg åker dit minst lika mycket för det är ju också lite störande ELLER ?
lite onödigt att spela så förbannat högt också men, annars är ju eddie meduza bra smile

var garanterat inte jenny som styrde över musiken heller

Saab
Saab 9-5 2.3t. "Arken MapTun" (1998)
alain www.bimmerpower.org
25 januari 2009 · 3 995 Inlägg

Om det är för hög decibel och befiner mig i ett bostad områd som stör folk, kan jag får böter?
Förra vecka, i frankrike, en kvinna fick böter för att hon rökade cigaretter samtidigt som hon körde.
Fick betala 450:-
Kan man fortfarande har sex i bilen utan betala böter?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Robban98422 Saab 9-5 2.3t
25 januari 2009 · 438 Inlägg

alain skrev:
Om det är för hög decibel och befiner mig i ett bostad områd som stör folk, kan jag får böter?
Förra vecka, i frankrike, en kvinna fick böter för att hon rökade cigaretter samtidigt som hon körde.
Fick betala 450:-
Kan man fortfarande har sex i bilen utan betala böter?

haha lycka till att ha sex när du kör smile
men om du tänkte på om bilen stog still så är det väl sex på offentlig plats är det inte det ?
bilen kanske inte gills som det tongue?

Saab
Saab 9-5 2.3t. "Arken MapTun" (1998)
alain www.bimmerpower.org
25 januari 2009 · 3 995 Inlägg

Robban98422 skrev:

alain skrev:
Om det är för hög decibel och befiner mig i ett bostad områd som stör folk, kan jag får böter?
Förra vecka, i frankrike, en kvinna fick böter för att hon rökade cigaretter samtidigt som hon körde.
Fick betala 450:-
Kan man fortfarande har sex i bilen utan betala böter?

haha lycka till att ha sex när du kör smile
men om du tänkte på om bilen stog still så är det väl sex på offentlig plats är det inte det ?
bilen kanske inte gills som det tongue?

****
Allting går när man vill, eller hur?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Muttley
25 januari 2009 ·

Robban98422 skrev:

alain skrev:
Om det är för hög decibel och befiner mig i ett bostad områd som stör folk, kan jag får böter?
Förra vecka, i frankrike, en kvinna fick böter för att hon rökade cigaretter samtidigt som hon körde.
Fick betala 450:-
Kan man fortfarande har sex i bilen utan betala böter?

haha lycka till att ha sex när du kör smile
men om du tänkte på om bilen stog still så är det väl sex på offentlig plats är det inte det ?
bilen kanske inte gills som det tongue?

Du har inte varit med om mycket du pojk cool
vill man så kan man.

zebbmachine Mr X
25 januari 2009 · 122 Inlägg

Man skulle ju vilja ha alla korten på bordet här asså.. Tvivlar på att polisen inte varnade/sade åt dom innan dom anmälde dom, eller hur fan det nu går till. Men lirar man så hög musik en onsdagkväll så har man tjänat ihop till ett straff. Bondetards.

Ang raggers i övrigt så tycker jag att dom e jävligt trevliga! Svea vägen första helgen i september i Stockholm är ett rätt bra bevis på det imo. Förväntade mig 200 dyngraka bönder i 240, så jag blev positivt överraskad! Snackade med en polis dagen efter och enligt honom så hade det bara varit ett litet tjafs under hela kvällen.

Www.Team222.se
JiDeÄMPoWAH
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang