5152
Sök

vart köpa sak som hindrar ström att vandra i båda riktningar?

10 287 Inlägg
12 april 2008
Nu tar vid det från ruta ett:

- vad är det du vill ska hända? Är det bara lampan du är ute efter som skall blinka oavsett om du blinkar höger elle vänster eller är också lysdiodernas blinkande viktigt?

/Göran

luunggan skrev:
Det jag ska ha det till är lampan som blinkar när man andvänder blinkers, men går det att andvända en vanlig lysdiod eller är dioderna ni snakar om något annat? Här är iallafall en bild på hur jag tänkt mig:http://img89.imageshack.us/img89/2204/diodot5.th.png Skulle det funka?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

956 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
meningen med det hela är att jag vill få lampan på instrumentpanelen att blinka med blinkersen. Och i och med att det bara är en lampa på instrumentpanelen måste både höger och vänster blinkers kopplas till samma + (på lampan). Och då måste jag ha något som hindrar strömmen att gå till lampan via ena sidans blinkers och ut till den andra sidans. Så hur dioderna blinkar bryr jag mig inte i. Men då dioderna inte verkade funka så köpte jag dessa idag.http://img502.imageshack.us/img502/3819/likriktareda1.jpg

Likriktare, som jag ska andvända istället om det fungerar bättre, men hur ska jag koppla dem?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

10 287 Inlägg
12 april 2008
Du behöver bara en sådan likriktare (Graetz-brygga). Koppla vänster respektive höger blink till varsin ~ ingång och lampan till + utgången så är det klart. (andra änden på lampan kopplas till jord givetvis).
Minus ( - ) utgången behövs inte användas.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

956 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
Du behöver bara en sådan likriktare (Graetz-brygga). Koppla vänster respektive höger blink till varsin ~ ingång och lampan till + utgången så är det klart. (andra änden på lampan kopplas till jord givetvis).
Minus ( - ) utgången behövs inte användas.

/Göran

Tack Göran så jätte mycket för hjälpen. Ska koppla in det så fort jag kan imorgon bitti.

Mvh Alexander

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Sök