1818
Sök

Olssonz 205 Projekt x2 - [Uppdatering 30/12] Slut

81 Inlägg
15 oktober 2008
najs du har många bra ideer... detta ska jag använda mig av verkar gå ganska fort att göra på detta vis...
lycka till

28 Inlägg
15 oktober 2008
grymt jobb måste jag säga!
Blev riktigt fin front!

lycka till med kommande projekt!!

Mvh

815 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Tack allihop som kommenterat, riktigt kul att ni gillar det.

Think Better Cars
447 Inlägg
15 oktober 2008
detta blir nog kanon sedan är det ju bara forsätta runt bilen med så får du helheten tongue... det kanske är dags o ställa in bilen för vinterbygge big_smile

Mvh // Djem

815 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Djem skrev:
detta blir nog kanon sedan är det ju bara forsätta runt bilen med så får du helheten tongue... det kanske är dags o ställa in bilen för vinterbygge big_smile

Japp ska fortsätta runt bilen, men jag behöver ju använda bilen snart igen så jag får se när det blir av.

Hoppas det blir av snart iallafall smile

Kommer förövrigt inga bilder på dagens jobb nu, blir imorgon istället.

738 Inlägg
15 oktober 2008
De går väl använda bilen utan bakspoiler och sidkjolar? tongue

815 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Stofer skrev:
De går väl använda bilen utan bakspoiler och sidkjolar? tongue

Jo iof hehe, jag tänkte väldigt kort. Men det är klart de går så då kan ja ju börja tidigare.

270 Inlägg
15 oktober 2008
Shit vilket jobb du har gjort:P väldigt imponerad på hur du jobbar, blir her snyggt son helst..
Lycka till med resten

815 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
floff skrev:
Shit vilket jobb du har gjort:P väldigt imponerad på hur du jobbar, blir her snyggt son helst..
Lycka till med resten

Tack så mycket, verkligen kul o höra smile

815 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Fråga: Jag har funderat på att bygga något slags scoop till huven på bilen. Finns ju många olika modeller och så, men jag vet inte riktigt vad som skulle kunna passa. Har någon en bild eller idé på ett scoop som skulle passa till min bil?

103 Inlägg
15 oktober 2008
jag har också funderat på scoop till 205an. tror det blir något i denna stil för mig, pga turbons värme så lär det nog inte skada med genomströmning
http://img521.imageshack.us/img521/1425/87120060516225256iz7.jpg

815 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Eikin skrev:
jag har också funderat på scoop till 205an. tror det blir något i denna stil för mig, pga turbons värme så lär det nog inte skada med genomströmning
*BILD*

Okej, hur blir det ifall man kör i regn när man har så, spelar det ingen roll ifall det sprutar in vatten, jag tänkte mest på ifall man har scoop för att få kall luft till luftfiltret. Det borde ju inte bli så bra ifall det kommer vatten på det eller?

Btw: Din bil blir riktigt grym, lär ju gå som f*n sen smile
Senast redigerat av Olssonz (15 oktober 2008)

103 Inlägg
15 oktober 2008
ahaa, ne är väl inte alls bra att dränka luftfiltret med vatten kan jag tänka mig. vet inte riktigt hur man ska lösa det utan att få in vatten? blev nått att fundera på haha.

hehe tackar:) ja den kommer nog gå rätt bra när den blir klar big_smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 oktober 2008
Snygg front!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Speed Freak
258 Inlägg
16 oktober 2008
Är det bara jag eller är den nya fronten lite lika saabs i långa drag? Men den kommer bli toksnygg som allt annat du har gjort big_smile Det kliar i fingrarna att själv sätta igång och bygga. Får hem min jävel nästa vecka så får se om det sätts igång då smile

815 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Eikin skrev:
ahaa, ne är väl inte alls bra att dränka luftfiltret med vatten kan jag tänka mig. vet inte riktigt hur man ska lösa det utan att få in vatten? blev nått att fundera på haha.

hehe tackar:) ja den kommer nog gå rätt bra när den blir klar big_smile

Ja det blev det tongue , men det finns väl säkert nått bra sätt förhoppningsvis.

Rquired skrev:
Snygg front!

Tack!

FreakY skrev:
Är det bara jag eller är den nya fronten lite lika saabs i långa drag? Men den kommer bli toksnygg som allt annat du har gjort big_smile Det kliar i fingrarna att själv sätta igång och bygga. Får hem min jävel nästa vecka så får se om det sätts igång då smile

Tackar! Förstår de, väldigt skoj att hålla på med detta smile

Nja så värst lik tycker jag inte, denna du menar eller?
http://www.thetorquereport.com/12008saab93sportcombi-thumb.jpg
Senast redigerat av Olssonz (16 oktober 2008)

Speed Freak
258 Inlägg
16 oktober 2008
Nej, den saaben var det inte jag är inte säker på vilken saab det är det var bara en magkänsla jag fick. Kan ha varit för att jag var nyvaken och sjuk tongue

815 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
FreakY skrev:
Nej, den saaben var det inte jag är inte säker på vilken saab det är det var bara en magkänsla jag fick. Kan ha varit för att jag var nyvaken och sjuk tongue

Okej, finns säkert nån saab som har liknande. Svårt o göra något som är så olikt något annat när det finns så väldigt många.

815 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Uppdatering!

Nu har jag jobbat lite mer med fronten. Det jag jag har gjort är att justerat och plastat om lite som va fel. Även glasfiberspackalt typ över hela. Och innan jag gick in för kvällen så plastade jag hela baksidan för att förstärka lite mer.

Spacklat, ej sista lagret jag spacklade men hade inga mer bilder på det:

http://img379.imageshack.us/img379/4516/46he7.jpg

Slipat ner det:

http://img510.imageshack.us/img510/7311/48ic6.jpg

http://img520.imageshack.us/img520/8481/47rr5.jpg

Ska justera underkanten på den delen som sitter alldeles under kofångaren igen, den är inte helt rak där under än tyvärr. 

Jag ska försöka bli klar med alla plastning imorgon iallafall så jag kan koncentrera mig helt på spacklandet och slipandet framöver.

103 Inlägg
16 oktober 2008
najs, blir ett sjujäkla spackeljobb du har framför dig haha

Sök