Enklaste sättet att få in all bas i kupen är att ha en bandpasslåda, men då får du antingen dra upp rör i hatthyllan eller dra ut röret genom en skidlucka om bilen har en sån (vilket den inte verkar ha om jag förstår dig rätt).
Eftersom du inte vill dra upp rör i hatthyllan så är det en vanlig låda som gäller, det viktiga är i så fall att täta mellan baffel och ryggstöd så att ljudet inte kan sprida sig bakåt i skuffen. Med hjälp av tätningen så tvingas ljudet genom själva dynan och in i kupen.