6953
Sök

Plugga vidare : lägenhet vs korridor?

Saab raggare : )
887 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
Ja.. som ämnet.. lägenhet vs korridor när man ska plugga vidare

har sökt ett universitetsprogram i karlstad till hösten och funderar på hur jag skulle vilja bo ifall jag kommer in.

erfarenheter?.. vill man bo i korridor för genenskapen .. men då dela kök osv.. lr är det " bättre " med engen lägenhet o så.. villl höra vad ni har o säga om det.

Langa på med tankar och erfarenheter;P
mvh

Turbo.. Because Im worth it :)

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
29 mars 2008
Inte en chans i h-vete att jag skulle sätta mig i en korre. Visst, gemenskap och allt det där.. men jag har sett för mycket skit för att det skall vara värt det. Gemensam städning och allt det där, är mycket sällan det fungerat. Vet många som bott/bor i korre och ett fåtal av dem vill vara kvar - de flesta söker sig till iaf ett eget rum med kokvrå. Satsa på det! Du får både gemenskapen på annat håll (om man vill) och man får vara för sig själv ibland.. inte ofta det händer i korre. Det beror som sagt på vad du är ute efter!
Lycka till!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

study
772 Inlägg
29 mars 2008
korridors är grymt trevligt kan jag säga.
bra i början med sedan kan man skaffa eget.

Thorssa
29 mars 2008
Lägenhet valde jag. Svinigt som fan i de flesta korridorer och fest typ tre gånger i veckan, varje vecka. Klart det är kul med gemenskapen och festerna men när du har tenta dagen efter är det inte så kul när det är fest i allrummet. Du kommer ha kompisar som bor i korridorer så du kommer inte gå miste om festerna wink Dessutom bor jag billigare i min bostadsrätt på 36 kvadrat än vad jag skulle gjort i ett studentrum i korridor på 20 kvadrat!

Körv
3 535 Inlägg
29 mars 2008
Korridor leder till ett liv fyllt med knark om du har otur. I legga kan du bestämma själv vad du vill göra och när du vill göra. Du kan till och med plugga ifred smile

Truckdriving Man

8 156 Inlägg
29 mars 2008
Varför inte göra så att du börjar med att skaffa dig en lya i en korridor. Får lite nya kompisar snabb och folk som kan hjälpa till lite om man har det jobbigt. Finns ju alltid någon som man kan låna lite mat av, eller liknande. Inte alltid som man orkar laga mat heller och då kan det ju vara bra med någon korridorspolare som man kan ta hjälp av. Men man ska ju inte utnyttja dom.

Iaf. Till jul så kan man leta finare lägenhet och flytta. Det är väldigt skönt att kunna vara ensam. Men till en början kan det ju vara lite skönt med säkerheten i korridor?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Saab raggare : )
887 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
För det första.. så är jag rätt nöjd att jag på fyllan lyckades göra denna tråd ^^

för de andra, tack för svaren! big_smile .. har funderat mest på egen lägenhet.. o som jonesono mlf sa får man ju genemskap bara man vill det..
Köpa lägenhet, festa i korridor ^^

Turbo.. Because Im worth it :)

Sök