7330
Sök

köpa hantverks bil!

bäst
319 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
jag har börjat jobba som rivnings arbetare alltså jag river hus! inte så kul att köra runt me massa skit i v70 som förövrigt har växel ras nu! men nu behöver jag köpa en arbetar bil! någon som har något förslag på bra? priset för vil ligga på ca 25-30 max men gärna billigare! ska man välja bensin eller diesel! jag kommer inte köra så mycket me den i jobbet dock för det gärna va utrymme så man kan åka till tyskland i den! några tips?

3 182 Inlägg
29 mars 2008
juppy runt år 99 får du för dom pengarna, helt oki bil med bra lastutrume.

956 Inlägg
29 mars 2008
caddy ligger väl i dom prisklasserna..Större lastutrymme än man tror..Hade en själv i jobbet.seat inca är exackt samma ska som caddy fast billigare..tillverkas i samma fabrik

eldus veldus

volvoraggare
4 776 Inlägg
29 mars 2008
tja en seat inca med dieselspis då och lastbilsreggad. fast om du åker väldigt lite så är bensinen ett bättre alt me tanke på skatten på dieseln

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Varningar. 36
1 200 Inlägg
29 mars 2008
Vw transporter med kåpa och dubbelhytt. Ena jävla bilar att gå och lasta i + en massa utrymme i cupén.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

volvoraggare
4 776 Inlägg
29 mars 2008
åker wv transportet me enkelhytt men kapell på men dom lastar på väldigt bra

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

379 Inlägg
29 mars 2008
Vi har Skoda Pickup och Renault Kangoo på jobbet som sotarbil. Båda är rätt kass. Litet utrymme, rätt kort på båda. Dock Kangoo:ns är högre men beror väl på hur mycket du ska lasta och hur stort det är?

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

bäst
319 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
tackar för alla förslag! nåhon som har någon erfarenhet av berlingo?

Makaronborrare
993 Inlägg
29 mars 2008
Opel Combo kanske? Vi har en dieselknackare på vårt jobb. Ganska smidig och man kan få in en del last i den med

Galen
849 Inlägg
29 mars 2008
toyota hilux wink

håller jätte bra och det är bara att lasta upp skiten på flaket tongue

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

355 Inlägg
29 mars 2008
calibra1992 skrev:
Opel Combo kanske? Vi har en dieselknackare på vårt jobb. Ganska smidig och man kan få in en del last i den med

vi har me en opel combo o ska man köra långt me den så är de ingen bra bil då dom är väldigt slöa och dåliga vägegenskaper kanske bara vår men den är väldigt gungig o svajig käns som o köra en  traktor lr nåt tongue hehe

8 156 Inlägg
29 mars 2008
En Kangoo är inte så kul att köra längre sträckor med. Men den lastar ju en en hel del, även om den inte är så lång.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
29 mars 2008
anderssonboy skrev:
calibra1992 skrev:

vi har me en opel combo o ska man köra långt me den så är de ingen bra bil då dom är väldigt slöa och dåliga vägegenskaper kanske bara vår men den är väldigt gungig o svajig käns som o köra en  traktor lr nåt tongue hehe

Det kanske är likadant på många skåpbilar?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

135 Inlägg
29 mars 2008
köp inge sådant skit!! okey om d bara ska åka i stan så är d okey men annars köp en merca 230e med drag.. perfekta jobbarbilen som du åker skönt i å tar en hel del stryck!!!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
29 mars 2008
Mercedes vito
fast får du inte för dom pengarna ^^

bäst
319 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
har oxå funderat på en kombi!

1 079 Inlägg
29 mars 2008
Gammel 745/945?

Makaronborrare
993 Inlägg
29 mars 2008
anderssonboy skrev:
calibra1992 skrev:

Okej jag brukar ju aldrig köra några längre sträckor med den. Blir mest i stan och då tänker man inte så mycket på dåliga vägegenskaper tongue Fast kopplingen får jag säga har lite traktorkänsla. Hursomhelst så känns alla bilar på jobbet suveräna när man har kört våran Ford Courier 1,3. Det är nog den i särklass mest slöa bil jag har kört. Ligger man på 4-5ans växel och trycker gaspedalen i botten så händer absolut ingenting

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
29 mars 2008
Lätt lastbilsreggad 945 turbodiesel med takbox på å släp efter.. big_smile  Då har du plats med verktyg iaf wink

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

796 Inlägg
29 mars 2008
jag hade antingen kört på nån 745 eller om man vill åka lite snålare en caddy eller skoda pickup

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Sök