2954
Sök

toningsgrad på bakrutorna?

1 268 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
#1
hur många är det här som kör Desert Smoke 30 på rutorna efter B-stolpen?

antar många av er kör 05an som är mörkast.. smile

1 268 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
#2
tydligen ingen här som tonat rutorna överhuvudtaget.....

E.T phone home...
212 Inlägg
30 mars 2008
#3
va?.. jag ska prova med biltemas återanvändbara toning.. svart.. =P
...
(ska göra de för att jag aldrig tonat innan.. ska använda riktig sen när jag fått in lite snits)


irie
30 mars 2008
#4
LazerHawke skrev:
hur många är det här som kör Desert Smoke 30 på rutorna efter B-stolpen?

antar många av er kör 05an som är mörkast.. smile

Jag valde den mörkaste Desert smoke (kommer inte ihåg vilket nummer det var), är helnöjd med det.

/Kent

1337
1 343 Inlägg
30 mars 2008
#5
Jag tror du ställde frågan konstigt!
Desert Smoke är ju en gråtonad solfilm vilket i mitt tycke inte alls är snygg..
Ska man ha solfilm ska den ju iaf vara svart i nyansen och inte grå.
30 på bakrutorna är nog inte så många som har men 20-25% finns en hel del!

I'm not a fighter, I'm a lover!

irie
5 maj 2008
#6
Desert Smoke går knappast i gråton, har själv Desert Smoke 05 och den har inte någon gråton i sig. Möjligtvis om man väljer 40 eller 50 men den är det inte många som väljer enligt firmorna som monterar (05 är vanligast om man monterar solfilm som styling medans 20 är vanligast om man mer är ute efter funktionen).

Desert Smoke                         05              20              30              40             50
Total avisad solenergi          60,0 %       51,3 %       48,7 %       45,2 %      40,8 %
Transmission synligt ljus        3,7 %       17,0 %       32,6 %       37,5 %      50,6 %
Reflektion synligt ljus             5,1 %         4,9 %         7,3 %         7,5 %        9,4 %
Total solreflektion                 10,6 %        8,3 %       10,1 %         9,2 %        9,6 %
Total solabsorption               68,9 %      60,1 %       53,4 %       49,6 %      43,3 %
Total soltransmission            20,5 %       31,6%       36,5 %       41,2 %      47,1 %
Transmission ultraviolett ljus      1%            1%             1%             1%            1%
Senast redigerat av irie (5 maj 2008)

7 100 Inlägg
5 maj 2008
#7
på volvon så kör jg med helsvart iaf!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

8 156 Inlägg
5 maj 2008
#8
Vad man ska använda för toningsgrad har ju mycket med att göra hur bilen ser ut och vad man är ute efter för effekt. Jag tycker personligen inte att man ska använda den mörkaste solfilmen till standardbilar med ljusare vanlig lack, utan mörk toning passar bäst till mörklackerade bilar och till bilar i kraftiga färger.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1337
1 343 Inlägg
6 maj 2008
#9
irie skrev:
Desert Smoke går knappast i gråton, har själv Desert Smoke 05 och den har inte någon gråton i sig. Möjligtvis om man väljer 40 eller 50 men den är det inte många som väljer enligt firmorna som monterar (05 är vanligast om man monterar solfilm som styling medans 20 är vanligast om man mer är ute efter funktionen).

Desert Smoke                         05              20              30              40             50
Total avisad solenergi          60,0 %       51,3 %       48,7 %       45,2 %      40,8 %
Transmission synligt ljus        3,7 %       17,0 %       32,6 %       37,5 %      50,6 %
Reflektion synligt ljus             5,1 %         4,9 %         7,3 %         7,5 %        9,4 %
Total solreflektion                 10,6 %        8,3 %       10,1 %         9,2 %        9,6 %
Total solabsorption               68,9 %      60,1 %       53,4 %       49,6 %      43,3 %
Total soltransmission            20,5 %       31,6%       36,5 %       41,2 %      47,1 %
Transmission ultraviolett ljus      1%            1%             1%             1%            1%

Jag garanterar att desert smoke ser grå ut jämfört med en svart solfilm.
Jag vet vad jag pratar om!

I'm not a fighter, I'm a lover!


Sök