Fräter polyester så mycket?

Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
29 mars 2008 · 1 312 Inlägg

Ska bygga ljud fram och ska forma i polyester och glasfiber. Jag mjag täcka över de jag ska forma de efter med vanlig plast som fins på rulle? Och sedan he pollyseter och glasfiber på de? Och efter de där är de ju bara att lyfta bort plasten så ahar jag ju de ljutet efter de... Eller fräter pollyestret så mycket så de hinner gå igenom plasten på en halv timme?

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
Decibel
29 mars 2008 · 2 911 Inlägg

Beror helt på vad du ska forma med.
De vanligaste är byggskum och frigolit av olika typer, de smälter mer eller mindre på någon sekund.

Vanlig "silvertejp" över det du ska forma, sen gjuter du på det. funkar galant, men det är lite pill sen med formen då den tar formen ifrån tejpbitarna.

empe
29 mars 2008 · 230 Inlägg

Decibel skrev:
Beror helt på vad du ska forma med.
De vanligaste är byggskum och frigolit av olika typer, de smälter mer eller mindre på någon sekund.

Vanlig "silvertejp" över det du ska forma, sen gjuter du på det. funkar galant, men det är lite pill sen med formen då den tar formen ifrån tejpbitarna.

Med silvertejp får man ju iallafall en grundform. De ojämheter som blir efter tejpen kan man ju spackla igen med mer polyester efter att man har tagit bort formen.

Second place is the first loser
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang