Hej

Har precis fått hem mitt monoblock som jag ska driva basen med.
Bas: Kicker L7 15" dubbla 4Ohm spolar.
Slutsteg: Sinus Live SL-A3000 3000W@2Ohm 1800W@4Ohm enligt dem

.
Så, nu till mina frågor.
Går det och koppla kickerbasen med 2x4Ohm spolar så den blir i 2Ohm?
Hur ska jag koppla då?
På slutsteget där högtalarkablarna ska skruvas fast är det 2st minus & 2st plus anslutningar,
och så står det "SPEAKERS" 2Ohms minimun.
Om det går o koppla basen till 2Ohm, är det då bara att köra plus från spole A till plus på steget,
Och minus på Spole A till minus på steget, och lika dant för spole B's kablar till stegets anslutningar.
Så drivs basen och steget i 2Ohm? Vilket ger mest effekt.
Mvh
Nicke