4468
Sök

Fråga ang hur jag ska koppla in mitt nya monoblock till basen. SinusLive/Kicker

3 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
#1
Hej big_smile

Har precis fått hem mitt monoblock som jag ska driva basen med.
Bas: Kicker L7 15" dubbla 4Ohm spolar.
Slutsteg: Sinus Live SL-A3000 3000W@2Ohm 1800W@4Ohm enligt dem roll.

Så, nu till mina frågor.
Går det och koppla kickerbasen med 2x4Ohm spolar så den blir i 2Ohm?
Hur ska jag koppla då?

På slutsteget där högtalarkablarna ska skruvas fast är det 2st minus & 2st plus anslutningar,
och så står det "SPEAKERS" 2Ohms minimun.

Om det går o koppla basen till 2Ohm, är det då bara att köra plus från spole A till plus på steget,
Och minus på Spole A till minus på steget, och lika dant för spole B's kablar till stegets anslutningar.
Så drivs basen och steget i 2Ohm? Vilket ger mest effekt.

Mvh
Nicke
Senast redigerat av Dreamer_ (29 mars 2008)

Team Autohifi!
865 Inlägg
29 mars 2008
#2
Du ska köra en parallel koppling av basen.

båda + från basen till + på steget och lika dant med minus.

Lycka till.


3 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
#3
Tack för otroligt snabbt svar MrCalle. wink

Blir det 2Ohms last då?

2 911 Inlägg
29 mars 2008
#4
Dreamer_ skrev:
Tack för otroligt snabbt svar MrCalle. wink

Blir det 2Ohms last då?

Ja

3 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
#5
Tackar för snabba & raka svar.

Trevlig helg på er wink

Team Autohifi!
865 Inlägg

Sök