5210
Sök

Kopplings schema för tändningen på en Bedford van!

415 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
#1
Hej alltså jag skulle vilja veta om det finns något kopplings schema för hur man ska koppla alla sladdar som går till tändningen. Skulle kolla det nu och då var alla kablar bortslitna från kolven och jag har ingen aning hur dom satt från början för att dom hade släppt i lödningen. Annars kunde man juh ha gämnfört sliten på stumparna och kanske listat ut det. Men nu blev det svårt.
Jag ska försöka fixa en bild på Kolven åt er. För nu vill jag sparka igång den big_smile


415 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
#2
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66533/298835_i1meah.jpg
Sladdar

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66533/298837_wkbkjv.jpg
Sladdar2

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66533/298840_q8qipy.jpg
Kolv1

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66533/298841_b67njs.jpg
Kolv2

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66533/298842_ng6lgg.jpg
kolv3


Fri fart för ett fritt folk!
15 195 Inlägg
30 mars 2008
#3
är väll bara att testa sig fram börja med och mät om du har jord på den bruna kabeln så vet du hur du ska tillväga med den...

sen är det bara att mäta upp klumpen vilken konstant ström ska in på och vilket läge som är vad
sen är det bara att leka biltjuv och testa sig fram på kablarna genom att sätta ihop dom
självklart mäter du först upp vilken du har direkt ström på vilket är lätt med en vanlig voltmätare

Kör fort så hinner inget hända...


Sök