3441
Sök

Skärmbreddning: Monteringsfråga!

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Jag funderar på hur man ska få skärmbreddar att sitta bäst... Dom är gjorda av glasfiber..
Jag tänkte att jag skulle limma sen popnita och sen lägga igen skarven med spackel... Är detta sätt rätt?
Vad borde jag använda för spackel för att de ska bli hållbart o inte spricka? Och borde bilen vara plåtren emot spacklet? Funderade också att plasta ihop breddarna med bilen men jag vet inte om de kommer hålla. Vilket sätt är bäst? Och tips och förslag är alltid välkomna!

/// SyyHn

355 Inlägg
30 mars 2008
limma me sikaflex och popnita fast dom me litet melanrum och sen spakla ..  börja med glasfiber spakel sen finspakel..

1 675 Inlägg
30 mars 2008
alla sätt är bra utom dom dåliga. du kan pensla på polyester som lim popnita fast dom. Sen slipar du ner kanten som blir på skärm bredningen mot plåten så det blir en jämn övergång sen spakla. men risken finns att det spricker så själv skulle jag glasfibra ihop det wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Okej... Tack för era svar... Men risken finns ju attt de spricker även fast jag bara glasfibrar ihop det?

/// SyyHn

1 311 Inlägg
30 mars 2008
jag har glasfibrat ihop mina breddare, samt spacklat upp kanten med glasfiberspackel sen finspackel, kolla projekttråden, har många bilder där!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

16 197 Inlägg
30 mars 2008
"bara" glasfiber e de bästa.. popnit sammlar bara en massa fukt eftersom de e hål i dom..  fäst breddarna me nåt lim som torkar fort å den plastar du fast dom me glasfiber å polyester.. sen spacklar du me glasfiberspackel å efter de nån form av "fin" spackel..

lycka till!

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
Hehe okej så popnit är inte att rekomendera asså? Men om jag plastar ihop de.. Måste bilens orginalskärm vara plåtren då? Har hört de någonstans men vet inte säkert!

/// SyyHn

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
31 mars 2008
nej måste inte vara plåtrent, men måste ha något att fästa på, så rugga upp ytan med groft papper då polyesterna kan fästa, samma gäller med breddaren sedan skruva och sätt tryck på den samt  värme o låt det härda igenom ordentligt innan du tar bort stöden o skruven, sedan bort med skruven o ta glasfiberspackel o få igen hålen samt snygga till övergången mellan skärm o breddare.

Sök