5141
Sök

oranget parkeringsljus

824 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
#1
Är det lagligt med oranget parkeringsljus?


Yrkesförare
1 073 Inlägg
30 mars 2008
#2
Nix, jag hade det förr men åkte fast av en mc-polis och fick ombesiktning.
Endast vitt och gult är tillåtet framåt.

1337
1 343 Inlägg
30 mars 2008
#3
Tega skrev:
Nix, jag hade det förr men åkte fast av en mc-polis och fick ombesiktning.
Endast vitt och gult är tillåtet framåt.

Stämmer bra!
Sen får man inte blanda färgerna heller tydligen!
Har man gult på vissa lampor ska man ha det på alla.
Fråga mig inte varför...

I'm not a fighter, I'm a lover!

5 089 Inlägg
30 mars 2008
#4
Om det är USA blinkers då?.

Edit. kanske är positionsljus jag tänker på:/
Senast redigerat av FLindgren (30 mars 2008)

\Lindgren

824 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
#5
Xtravagant skrev:
Tega skrev:
Nix, jag hade det förr men åkte fast av en mc-polis och fick ombesiktning.
Endast vitt och gult är tillåtet framåt.

Stämmer bra!
Sen får man inte blanda färgerna heller tydligen!
Har man gult på vissa lampor ska man ha det på alla.
Fråga mig inte varför...

finns så många konstiga lagar hmm


Better than God \o/
1 886 Inlägg
30 mars 2008
#6
Endast vitt eller gult i parkeringsljuset, vet att många jänkebilar haft trubbel med det där. Åt sidorna (positionsljus) skall dock vara orange...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

824 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
#7
köpte ett par nya lyktor till miatan, då var parkeringsljuset och blinkersen i samma glödlampa. får väl byta till dom gamla lyktorna vid besiktning då.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3161/299528_eg27l8.jpg


* Klåpare
1 718 Inlägg
31 mars 2008
#8
North skrev:
Xtravagant skrev:
Tega skrev:
Nix, jag hade det förr men åkte fast av en mc-polis och fick ombesiktning.
Endast vitt och gult är tillåtet framåt.

Stämmer bra!
Sen får man inte blanda färgerna heller tydligen!
Har man gult på vissa lampor ska man ha det på alla.
Fråga mig inte varför...

finns så många konstiga lagar hmm

Det ska vara enhetligt för att man lätt ska se att det är en bil. Tydligen.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Konsult
1 247 Inlägg
31 mars 2008
#9
Jag har orange i p-ljuset OCH i usa-blinkisarna, polisen här i krokarna har aldrig kommenterat fast jag åker med p-ljus+dim på dagtid smile Mina lyser visserligen toksvagt dagtid, syns ju knappt.. Ser ut som lite trötta gula smile
Med tanke på att jag inte åkt dit eller något så kan jag ju inte uttala mig om saken riktigt ordentligt. Man får väl chansa, jag har iaf reserver i handskfacket ifall de säger något. Går ju snabbt att byta smile

Mvh Kim


8 156 Inlägg
31 mars 2008
#10
Orkar inte posta lagtexten, men här har ni direktlänken till stycket om parkeringsljus:
http://www3.vv.se/vvfs/htm/2003nr022%20 … oc38872819

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Eddietion
31 mars 2008
#11
Detta är no no.. roll
http://i108.photobucket.com/albums/n34/Eddietion/V70R%20AWD%20Black%20Daniels/IMG_8827.jpg


Sök