Sharky skrev:
Med 22mm spån så är det netto 2,985 x 4,36 x 2,72 = 36 liter
Dra bort typ 2 liter för basen = 34 liter.
Sannolikt helt åt skogen för liten låda för basreflex.
/Göran
jag räknade bort spånskivorna, glömde skriva det. okej tack ändå!

värt att veta!
EDIT:
Jag gjorde en beräkning och kom fram till detta,
jag tog längden x bredden x höjden och räknade ut halva lådan som en kub,
jag antog att en kvadrat dm är en liter
dvs 4,8dm x 2,5dm x 3,2dm och fick då 38,4 liter
sen räknade jag ut den restrerande triangels volym
tog 3,2 x 4,35-2,5dm x 4,8dm och fick då 28,4dm3, eftersom jag behöver halva volymen så tar jag 28,4/2 = 14,2 dm
jag adderade båda volymerna 38,4dm + 14,3dm och fick fram 52,6dm3 vilket motsvarar 52,6 liter
sen kan man dra av lite för basen

har jag gjort rätt? är dålig på matte

bara gjort matte a