5175
Sök

räkna mått på vinklad baslåda| resultat 52,6Liter, göra hål?

223 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
#1
Hallå ja,


jag är lite ny inom ljud och börjar lite stort. som sagt har jag i princip aldrig sysslat med ljud förr och behöver lite tips och hjälp smile. jag vill veta om jag ska fortsätta med denna lådan eller bygga en ny som är avstämd till basen.

jag fick då med en SLUTEN låda när jag köpte basen. frågan är då. vilken volym har den? och borde jag göra hål i den? förra ägaren sa att basen var avstämd till lådan. en sådan här bas ska väll kunna röra på sig utan mottryck för att få ut full baseffekt? (ganska logiskt tänkande)

http://img223.imageshack.us/img223/6095/odinifomndmgnz8.jpg

någon som har lite långtråkigt på dagen som vill hjälpa mig att räkna ut tongue ?

från ovan och neråt:
48cm
25cm
32cm
37cm
43,5cm

eventuella nybörjar tipps?

ny fråga!
dåså, nu har jag rättat till det och fått fram att det skall vara 52,6 Liter utan basens volym inräknad.
skall man börja fixa hål elelr skita i det? tongue





(ja jag vet att detta är en dyr bas och inget för nybörjare.)
Senast redigerat av drivein (1 april 2008)

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
31 mars 2008
#2
Ha den i den lådan och provspela jag tror inte du blir missnöjd.
Att port eller göra hål i den är nog ett stort misstag.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

223 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
#3
BMTech skrev:
Ha den i den lådan och provspela jag tror inte du blir missnöjd.
Att port eller göra hål i den är nog ett stort misstag.

okej smile tack!

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.

10 287 Inlägg
31 mars 2008
#4
Med 22mm spån så är det netto 2,985 x 4,36 x 2,72 = 36 liter
Dra bort typ 2 liter för basen = 34 liter.

Sannolikt helt åt skogen för liten låda för basreflex.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

223 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
#5
Sharky skrev:
Med 22mm spån så är det netto 2,985 x 4,36 x 2,72 = 36 liter
Dra bort typ 2 liter för basen = 34 liter.

Sannolikt helt åt skogen för liten låda för basreflex.

/Göran

jag räknade bort spånskivorna, glömde skriva det. okej tack ändå! big_smile värt att veta!


EDIT:

Jag gjorde en beräkning och kom fram till detta,

jag tog längden x bredden x höjden och räknade ut halva lådan som en kub,

jag antog att en kvadrat dm är en liter

dvs 4,8dm x 2,5dm x 3,2dm och fick då 38,4 liter

sen räknade jag ut den restrerande triangels volym

tog 3,2 x 4,35-2,5dm x 4,8dm och fick då 28,4dm3, eftersom jag behöver halva volymen så tar jag 28,4/2 = 14,2 dm

jag adderade båda volymerna 38,4dm + 14,3dm och fick fram 52,6dm3 vilket motsvarar 52,6 liter

sen kan man dra av lite för basen smile

har jag gjort rätt? är dålig på matte sad bara gjort matte a
Senast redigerat av drivein (31 mars 2008)

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.


Sök