Kompressor matad fiddy!! Lite nya bilder i väntan på Film!

maco
22 april 2008 · 1 207 Inlägg

Najforti skrev:

FordEsci skrev:

MilleN skrev:
Lite skillnad på att byta förgasare och plana moppetopp mot att kompressormatta fyrtaktare hörru.

Ja, det är klart, men man kan väl göra mer avancerade saker på en moppe också. Men ja, skulle vara kul att se om det verkligen funkar, betvivlar det starkt!

Vad är ditt problem fordesci? Grabben har ju talang och verkar kunna mkt..
När du lyckats komma så långt som han så kan du börja klaga..

Tönt!

Måste hålla med Najforti på denna punkt, dock utan personangreppen. Grabben verkar kunna sin sak och jag ser ingen anledning till varför motorn inte kommer att fungera som sig bör. Visst han är 16 år och det är många som trimmar i den åldern och det finns utan tvivel att det finns folk som är bättre än honom att trimma - det finns det alltid.

Men varför inte uppmuntra någons arbete när den gjort sig ansträngningen att dels göra det och dels valt att dela med sig till oss utav det?
Din kritik var helt meningslös i min mening. Jag anser att om man skall kritisera någon eller något skall kritiken vara av konstruktiv natur, annars kan det lika gärna vara.
Nu kommer det troligen någon med det urvattnade uttrycket "Det är ett fritt land, jag får skriva vad jag vill". Det är iofs sant men det finns mer än regler som styr hur trevlig man kan vara, det finns något som kallas etik och moral.

Hursom helst.. hoppas att det blir snyggt efter poleringen!

Twist_Turbo
23 april 2008 · 86 Inlägg

FordEsci skrev:
Sällan du nämner att du "bara" är 16 år, det är ju i den åldern man håller på att trimma moppar, så du är inte unik. Händer det något mer eller du är i full gång med en ny lådbil kanske?

jamen shit! haha!! få klart dina fina ihoplappade bilar först innan du gnäller på någon 16 årig kille som räknar ut kompressor på fiddyn. klarar du av å byta fögg ens då?

<-/Tommy\->
Monster91
23 april 2008 · 23 Inlägg

HAHA stackars dig fordesci, lida av sån grov avensjuka måste vara jobbigt som attan?
Jag kan ta kritik, men ditt inlägg var totalt meningslöst för du berättade exakt hur jä*laavensjuk du är!

Anser inte att jag är bäst i världen på allt, men jag skulle nog vilja påstå att jag är en utav dem bättre-bästa 15-16åringarna, för som du,ni nämner själv så satt ni ju själv å trimma moppen i den åldern fortfarande;)

Som sagt portat cyllar på mopeder gjorde man när man var 12-13årtongue blev några som fick sätta livet till men sen så visste man hur det funka:) Man lär sig av sina misstag och testning!?

Och vid 13-14 så började jag med fyrtaktare vilket jag insåg ganska snart att det var mkt roligare smile

Så satt man ju och portade toppen, svetsa upp en kamaxel så man fick fila till så man fick lite bättre lyft och duration, sen ville man ju ha högre komp och då byggde jag 2st egena hk kolvar som hade svin hög dome(högre än alla andra som gick att köpa) då jag gillar att vara lite extrem som ni kanske märkt roll
Svarvade ner oljekastre samt svängshjul för att få lite mindre roterande massa, byggde eget effekt rör osv osv osv..
Ja och som ni alla vet så tröttnar man ju på effekten till slut och i samma veva som polarn var i USA så hittade han den lilla gulliga Skovvel kompressorn till mig!
Så lite på den vägen är det cool

Jag är jävligt sugen på att bygga en egen topp till fiddyn oxå!
För kina 2ventils topparna är så jävla kassa, dem har liksom nästan 90graders hemi ställning vilket blir alldeless för mycket för att få det optimalt! 90graders hemi ställning har bara utpräglade arbets maskiner eller typ Triumph på 30-40talet:P
Så bygga en topp med 4ventiler med typ 35-45graders hemi ställning för att få det mer optimalt.
typ 2st 24mm insug och 2st 19mm avgas och antingen köra DOHC (blir lite mer jobb och uträkningar) eller om man kör med SOHC och "dubbel vippor"...

By the way, Fick mejl av BOMBER MAGAZINE för några veckor sedan om dem kunde få göra ett repotage om bygget när den är klar:D

Tackar för alla kommentarer, gör det sjukt mkt roligare att hålla på!!!

EDIT:
Någon som möjligt vis känner någon som har en CNC fräs eller vill sponsra med att fräsa ut min remskiva ? smile

Senast redigerat av Monster91 (24 april 2008)

Kör för tillfället
Kompressor matad Fiddy(Ten7)
Sonnbring Opelfreak
25 april 2008 · 431 Inlägg

Fan innan du sa att var 16 bast så trodde jag att du var 25 bast! något avensjuk på dina skillz!

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095
TMW-Performance Avstängd
25 april 2008 · 914 Inlägg

FordEsci skrev:
Sällan du nämner att du "bara" är 16 år, det är ju i den åldern man håller på att trimma moppar, så du är inte unik. Händer det något mer eller du är i full gång med en ny lådbil kanske?

Vilekn nörd du är asså, avundsjuk för att du blir knäckt av en 16 åring, slår vad om att han kan bygga grymmare grejer med röven än vad du kan med händerna, jävla mupp..

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Rille0
25 april 2008 · 2 021 Inlägg

fasen vilket tufft projekt, du verkar kunna mkt
lycka te cool

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Monster91
26 april 2008 · 23 Inlägg

tackar alla:D grymt kul med kommentarema!

men är det någon som möjligtvis någon som har en cnc fräs på sitt jobb eller känner någon som har cnc fräs som skulle vilja cnc fräsa ut en remskiva:)?
Har CAD ritning på det så det är lungt!

Här är en liten bild:
http://img512.imageshack.us/img512/1043/snag0013ha0.th.jpg

Vill samtidigt tacka Micke på M4solutions för att han ritade upp en remskiva i CAD!

Kör för tillfället
Kompressor matad Fiddy(Ten7)
Wangen Larmtekniker
26 april 2008 · 307 Inlägg

Sjukt häftigt, lycka till!

/ Wången
Monster91
12 maj 2008 · 23 Inlägg

Tjennare igen!

Nu tröttnade jag på att leta efter någon som kunde cnc fräsa, så det blev till att tillverka en egen remskiva=) sagt och gjort! 4h vid fräsen å svarven så var det klart:D
Hade ingen bra alu klump så de fick bli till å slakta en kolv ifrån en caterpillar 3412a^^ haha smile

Bilder kommer!

Testkörde även lite i "natt" 23:00 ca men han gick lite magert fortfarande, har 3,5mm högfarts munstycke nu och 1mm lågfart å kör med choken på, stänger jag choken kväver den sig bara man noddar gasen typ!
Så får borra lite mer imorn!

Kör för tillfället
Kompressor matad Fiddy(Ten7)
Monster91
20 maj 2008 · 23 Inlägg

Kolla första inlägget nu=) uppdaterat med lite nya bilder osv:D

Kör för tillfället
Kompressor matad Fiddy(Ten7)
Lifeabuser
20 maj 2008 · 427 Inlägg

Fan vad du kan! Sånt jäkla coolt bygge!
Tummen up!

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!
Monster91
20 maj 2008 · 23 Inlägg

Lifeabuser skrev:
Fan vad du kan! Sånt jäkla coolt bygge!
Tummen up!

smile

Plockade isär motorn efter lite körning, och det visade sig att kolvbulten var krökt och att kopplings korgens splines var helt uppslagena! Power to the people:P

Kör för tillfället
Kompressor matad Fiddy(Ten7)
Hunted Jackass
30 maj 2008 · 795 Inlägg

Håller helt med Lifeabuser, stentufft bygge!

Fast du borde lägga uppdateringarna sist i tråden som alla andra, tror att folk missar dom lätt annars.

Mer filmer också tack! big_smile

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
suneson
4 juli 2008 · 13 Inlägg

fan va nice det där kommer bli! big_smile
men jag kan inte kolla på filmen !

Audi A6 "1.8T Quattro" (2002)
Svenss0n
4 juli 2008 · 643 Inlägg

Monster91 skrev:
HAHA stackars dig fordesci, lida av sån grov avensjuka måste vara jobbigt som attan?
Jag kan ta kritik, men ditt inlägg var totalt meningslöst för du berättade exakt hur jä*laavensjuk du är!

Anser inte att jag är bäst i världen på allt, men jag skulle nog vilja påstå att jag är en utav dem bättre-bästa 15-16åringarna, för som du,ni nämner själv så satt ni ju själv å trimma moppen i den åldern fortfarande;)

Som sagt portat cyllar på mopeder gjorde man när man var 12-13årtongue blev några som fick sätta livet till men sen så visste man hur det funka:) Man lär sig av sina misstag och testning!?

Och vid 13-14 så började jag med fyrtaktare vilket jag insåg ganska snart att det var mkt roligare smile

Så satt man ju och portade toppen, svetsa upp en kamaxel så man fick fila till så man fick lite bättre lyft och duration, sen ville man ju ha högre komp och då byggde jag 2st egena hk kolvar som hade svin hög dome(högre än alla andra som gick att köpa) då jag gillar att vara lite extrem som ni kanske märkt roll
Svarvade ner oljekastre samt svängshjul för att få lite mindre roterande massa, byggde eget effekt rör osv osv osv..
Ja och som ni alla vet så tröttnar man ju på effekten till slut och i samma veva som polarn var i USA så hittade han den lilla gulliga Skovvel kompressorn till mig!
Så lite på den vägen är det cool

Jag är jävligt sugen på att bygga en egen topp till fiddyn oxå!
För kina 2ventils topparna är så jävla kassa, dem har liksom nästan 90graders hemi ställning vilket blir alldeless för mycket för att få det optimalt! 90graders hemi ställning har bara utpräglade arbets maskiner eller typ Triumph på 30-40talet:P
Så bygga en topp med 4ventiler med typ 35-45graders hemi ställning för att få det mer optimalt.
typ 2st 24mm insug och 2st 19mm avgas och antingen köra DOHC (blir lite mer jobb och uträkningar) eller om man kör med SOHC och "dubbel vippor"...

By the way, Fick mejl av BOMBER MAGAZINE för några veckor sedan om dem kunde få göra ett repotage om bygget när den är klar:D

Tackar för alla kommentarer, gör det sjukt mkt roligare att hålla på!!!

EDIT:
Någon som möjligt vis känner någon som har en CNC fräs eller vill sponsra med att fräsa ut min remskiva ? smile

inte för jag vill klaga men det värsta jag vet är när någon är bra och skryter om hur bra man är. spela lite blyg istället. folk vet att du är bra redan så du behöver inte påminna oss. . blir lätt att man tycker du är dryg då.

Volvo 850R (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang