2224
Sök

besvarad

597 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
besvarad
Senast redigerat av PlatinumRacing (17 maj 2008)

2 982 Inlägg
31 mars 2008
ful om jag ska vara ärlig. kan inte motivera utan bara säga att skalet på ml inte är ngt nytt. fronten ser ut som gamla C180 från -98 o neråt.
tänk på vad du får för pengarna... kolla annars in X3...smile

Tyskstuk
466 Inlägg
31 mars 2008
Köp en bil som du själv gillar annars så är det risk att du bara vill byta bort den direkt, Vad spelar det för roll vad alla här på garaget tycker? Personligen tycker jag inte att det är en snygg design på bilen. Men om man har en 320 motor och lite lull lull så blir den genast roligare.

Antar att din farsa vill att du ska ha en säker bil?tongue

2 982 Inlägg
31 mars 2008
PlatinumRacing skrev:
Rille_Pille skrev:
Köp en bil som du själv gillar annars så är det risk att du bara vill byta bort den direkt, Vad spelar det för roll vad alla här på garaget tycker? Personligen tycker jag inte att det är en snygg design på bilen. Men om man har en 320 motor och lite lull lull så blir den genast roligare.

Antar att din farsa vill att du ska ha en säker bil?tongue

Enligt honom så vill han att jag ska ha en säker bil men egentligen så tror jag att han vill att jag ska köpa den så att han kan "låna" den då och då big_smile

Rille Har rätt där tyvärr

782 Inlägg
31 mars 2008
jag tycker att du ska köpa den bilen som du vill ha och inte höra så mycket på din farsa eller dom som svarar i tråden (ink mej).
Ang mercan så tycker jag inte dom passar som någon förstabil då det första jag tänker på är en medelålders man som bor i någon halvflashig förort och tycker det är praktiskt att ha en stor bil så han kan flytta segelbåten någon gång per år.
Roligast har man (jag iaf) i någon gammal skitbil som man inte behöver va rädd för att någon ska spilla i, repa lacken på, som inte drar så mycket bensin/diesel (det tar emot att lägga ut en 1000lapp för en tripp till sthlm el köpenhamn), som man kan köpa en lampa till på macken (och byta själv) och kan slippa iritations moment som buggar i datasystemet, pixelfel i displayer, puckade tjatande gpser som tycker man ska åka mot enkelriktat eller ta grusvägar bara för att dom är några hundra meter kortare är dom stora vägarna sen är det oftast lite mer fartkänsla i mindre/äldre bilar och det kan va rätt bra så länge man har prövotid på kortet.

993 Inlägg
31 mars 2008
PlatinumRacing skrev:
Tja, har blivit dax för en förstabil och farsan e jädrigt på att jag skall köpa en ML 320.
Min fråga är då: Vad tycker ni om den snygg? ful? motivera gärna varför

MVH

köp denna:
http://www.blocket.se/vi/15739162.htm?ca=23_11_s

Tyskstuk
466 Inlägg
1 april 2008
PlatinumRacing skrev:
Har samlat på mig en hel del pengar 160 000kr så pengar är inget att oroa sig för då man kan hitta en i hyfsat skick för 100 000kr... Tycker att bilen är rätt najs för pengarna vill gärna ha lite lyx:P Bilen har ju bara 150hp= någorlunda liten motor 2,3a  så jag tror inte att den drar så där jätte mycket eller?

Är det en 320 som rubriken eller 230 som du skriver här. För det är ju ganska storskillnad på en 6a på 3,2 och en 4a på 2,3 både ägande kostnade, körmässigt och bränsleförbrukning.

Själv tycker jag du kan hitta en mycket finare bil för 100000, det behöver inte vars en stadsjeep för att vara säkert. Kanske en Audi A4 1,8t quattro?smile Eller strunt i säkerheten och köp en BMW 323 Coupe med sportpaket=)
Senast redigerat av Rille_Pille (1 april 2008)

Stolsvärmare
77 Inlägg
1 april 2008
är det en säker bil eller en rolig bil du söker efter? smile

Down Under

Stolsvärmare
77 Inlägg
1 april 2008
ja jag som är golf frällst skulle nog ha sagt en r32 eller en golf 4 gti turbo tongue men som sagt man ska helst inte köpa svindyra bilar som första bil smile då man fortfarande har mycket "gas gas" i sej tongue tro mej jag fick lära mej den hårda vägen hehe smile altid bra att börja smått och sen gå uppåt smile

Down Under

182 Inlägg
2 april 2008
Jag skulle alldrig köpt en ml jeep som första bil, det är en mer "gubb bil" och "familjebil". Du vill ha en säker bil så därför tipsar jag om Audi A6 2,7T, stor och säker, bra tryck ( dubbelturbo ) 230hk och kvalite.
Ettan är en fin original bil, tvåan är en diskret stylad och grymt trimmad audi big_smile 350hk.

1. http://www.blocket.se/vi/11407874.htm?ca=11_s
2. http://www.blocket.se/vi/15146142.htm?ca=11_s

Mvh Jojje lycka till

Sök