3540
Sök

bygga om 5dörrars till 3

403 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
#1
Hej har tänkt bygga om min saab 9000 t16 till 3dörrars och undrar om det är nån som har gjort detta och har några tips och om ni vet om det räcker att göra en regbes efteråt!?

782 Inlägg
1 april 2008
#2
ring och kolla med sbp och sfro innan du börjar kapa o svetsa.
oftast när man bygger om från 4 till 2 dörrar så flyttar man bak b-stolpen och förlänger dörren (tag plåt från 2 andra framdörrar och skarva i om inte plåten från bakdörrarna passar).


403 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
#3
ok ja hade tänkt svetsa igen dörrarna som dom sitter och dölja skarvarna och handtaget alltså inte kapa sönder någonting!

782 Inlägg
1 april 2008
#4
Då finns det väl ingen större vits med att bygga om (min pers åsikt) för det brukar bara se konstigt ut med en 2dörrars med små dörrar. Angående besiktningen så får du nog ta bort baksätet o regga den som 2sitsig alt lastbilsregga.


8 156 Inlägg
1 april 2008
#5

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

403 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
#6
ok tack för svaren, får se hur jag gör!


Sök