Hej har tänkt bygga om min saab 9000 t16 till 3dörrars och undrar om det är nån som har gjort detta och har några tips och om ni vet om det räcker att göra en regbes efteråt!?
ring och kolla med sbp och sfro innan du börjar kapa o svetsa. oftast när man bygger om från 4 till 2 dörrar så flyttar man bak b-stolpen och förlänger dörren (tag plåt från 2 andra framdörrar och skarva i om inte plåten från bakdörrarna passar).
Då finns det väl ingen större vits med att bygga om (min pers åsikt) för det brukar bara se konstigt ut med en 2dörrars med små dörrar. Angående besiktningen så får du nog ta bort baksätet o regga den som 2sitsig alt lastbilsregga.