3540
Sök

Dålig ljusintensitet i Biltemas diodlampor?

1 050 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
#1
Tjena..

Har nu monterat Biltemas diodlampor för totalt 1,500:-
Har mest köpt röda och orangefärgade samt några vita som ej fanns färgade.

Jag måste erkänna att jag hade förväntat mig ett betydligt starkare ljus. (jag ser ingen märkbar skillnad?)
Har övervägande köpt led ljus med 12 dioder.
Det enda som vart riktigt snyggt är den blå innerbelysningen. Förresten är det tillåtet att montera
blått ljus till nummerbelysningen baktill?? big_smile

Tror att det dåliga ljuset delvis beror på diodlampans konstruktion, alla dioderna sitter monterade framtill på diodlampan. Detta gör att "INGET ljus" reflekteras bakåt till refelektorn. Kanske inte så konstigt att ljuset vart sämre. Funderar på att byta tillbaka??

EDIT: Kan även tillägga att man EJ bör köpa oragefärgade ledljus till t,ex blinkersen, Om man nu har originalfärgade glas (orange). Ledljuslampan som Biltema säljer som orange ger istället ifrån sig ett GULT ljus, när detta gula ljus monteras bakom ett orangefärgat glas, så ser ljuset GRÖNT ut. (skitsnyggt) big_smile
Senast redigerat av E-30 (1 april 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Darth Vader
1 644 Inlägg
1 april 2008
#2
E-30 skrev:
Tjena..
Förresten är det tillåtet att montera
blått ljus till nummerbelysningen baktill?? big_smile

Nope, resulterar i 1500 kr böter om du möter fel polis

Braaaaap?

1 050 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
#3
DoWahDiddy skrev:
E-30 skrev:
Tjena..
Förresten är det tillåtet att montera
blått ljus till nummerbelysningen baktill?? big_smile

Nope, resulterar i 1500 kr böter om du möter fel polis

Haha...då blir det dyrt, misstänkte nästan att det var olagligt. big_smile
Hur ställer sig snuten till vita diodlampor i parkeringsljuset?

Alla sätt är bra...utom de dåliga.


Sök