Uppdatering:
Igår lämnade jag in min TRD-bakkjol för lack I två färger. Den ska lackas så att den matchar min blivande front och huv.
I kompletterar jag med högsta sannolikhet mitt ljudsystem med en 12” baslåda och ett T4002-slutsteg, båda från Rockford Fosgate.
I morse skickades lite prylar iväg från England. Jag köpte bland annat en ny antenn från TRD, som är tänkt att ge lite bättre radiomottagning. Det blev även ny interiörbelysning (LED vit) av märket PIAA samt alla nödvändiga komponenter för att sätta ihop en festlig funktion i bilen.
Jag väntar just nu på en offert på nya, snäppet vassare bromsskivor och bromsklossar. Förhoppningsvis kan de skeppas iväg i morgon.
Mina sänkfjädrar (Cobra) från Realcar är till salu, om någon vill ha dem. Jag tänkte montera dem till våren, men jag har nu bestämt mig för att montera coilovers istället.
På front-fronten, så att säga, har jag börjat med en ny approach. Igår morse gick jag upp i ottan och spenderade två timmar på att leta upp och kontakta bilhandlare som just nu har Legana-altezzor till salu. Min förhoppning är att kunna övertyga någon att sälja endast kofångaren till mig. Jag kontaktade fyra stycken bilhandlare i Japan, varav tre stycken svarade. Två av dem kunde inte göra det jag önskade och den tredje berättade att de faktiskt säljer dessa kofångare, men de är endast replikor.
Jag fick ett pris på motsvarande 2700 kr och alldeles nyss fick jag även pris på fraktkostnaderna… ¥160.000 (ca. 15.000 kr)

Nej tack. De tyckte själv att det var alldeles för dyrt och lovade därför att undersöka fler fraktsätt.
I min jakt på altezzor till salu snubblade jag även över två stycken på Irland. Självklart kontaktade jag båda och den ena säljaren berättade att han faktiskt funderar på att byta ut kofångaren mot originalvarianten innan han säljer bilen. Här finns både fördelar och nackdelar; Säljaren berättade för mig att någon i Altezza-klubben påpekat att hans kofångare är en replika. Jag har dock en känsla av den faktiskt kan vara the real deal, då flertalet faktorer talar för det. En annan nackdel är att den saknar dimljusen. Dessa finns att köpa till, men de kostar en skaplig slant.
Fördelarna är att kofångaren faktiskt är monterad på en bil och den passar onekligen alldeles utmärkt, dessutom är den redan lackad i färgen platinum ice, dvs. samma som min bil. Fraktkostnaderna blir dessutom mycket lägre än om jag skulle plocka hem en likadan från Japan. Till sist vill säljaren ersätta den med en original-kofångare med TRD-läpp monterad. Detta är precis vad jag har. Ett byte kan vara på gång, men där finns ett problem. I kväll kommer en potentiell köpare och tittar på bilen hans.
Jag ska hålla alla tummar för att det inte blir någon affär i kväll