Fläkt fortsätter gå, Pioneer Avic X1

WeDo
1 april 2008 · 3 390 Inlägg

Tjena

Har nyss kopplat in En Pioneer Avic X1 i bilen och allt gick bra med den extra enheten som ska kopplas in och allt... Men när man ska stänga av stereo står det att man ska slå av tändningen eller ta bort frontpanelen... Eftersom jag inte har det kopplat på tändingen så tog jag bort frontpanelen och då släcks alla knappar och extra enheten tystnar men i själva huvudenheten fortsätter fläkten att gå....

Är det något som det blivit knas med ang. kopplingar och sånt ? Var så grymt mkt kablage så någe kan ju blivit fel...

Tacksam för svar smile


MVH
Ted

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
WeDo
1 april 2008 · 3 390 Inlägg

Var ute nyss och koppla bort sladden mellan Huvudenheten och den andra enheten och då tystnade fläkten och "stöldlampan" började blinka..... ?

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
bufffe
1 april 2008 · 51 Inlägg

Nu kommer jag ej ihåg men du kan ju kopplat röd och gul tror jag det var ! för en av dom ska ha matning hela tiden så dina radio kanal/klockan m.m. ska sparas även om du stänger av tändningen ! men sen ska en kabel gå via tändningen så att radion startar när du startar bilen eller tvärt om att radion stängs av när du stänger av bilen !   så där kan något gått fel ! annars så kan det vara att fläkten står på ett tag efter du stängt av tändningen ! för att kyla

Senast redigerat av bufffe (1 april 2008)

The only difference between men and boys is the price of the toys
WeDo
1 april 2008 · 3 390 Inlägg

bufffe skrev:
Nu kommer jag ej ihåg men du kan ju kopplat röd och gul tror jag det var ! för en av dom ska ha matning hela tiden så dina radio kanal/klockan m.m. ska sparas även om du stänger av tändningen ! men sen ska en kabel gå via tändningen så att radion startar när du startar bilen eller tvärt om att radion stängs av när du stänger av bilen !   så där kan något gått fel ! annars så kan det vara att fläkten står på ett tag efter du stängt av tändningen ! för att kyla

Mjooo, men var nere nyss och då stod den och fläkta fortfarande... Ananrs kan man väl bara sätta dit en vip-brytare ?

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang