Vet varken hur ringarna eller mätarhuset konstruerat till beemern, men kromringar + plasmatavlor har jag monterat på en Mondeo. Även på den är glaset fastsatt i huset. Kromringarna till den har flänsar som ligger an mot husets baksida och ligger jämns med mätarhålens insida inne i huset.
Angående dekorfilmen så misstänker jag att du får sitta och pillra genom mätarhålen. I värsta fall får du väl fila bort fästöronen där glaset är fastsmält i huset och limma fast det igen.
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.