4200
Sök

Mätarhus ringar/paneler

180 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
#1
Har en fråga som ingen hittils lyckats svara på.
De mätarhus jag haft isär (audi 80/100/a3, bmw e36) har "glaset" varit ihopsmält med huset.

Till min fråga då: Hur sätter man i ringar runt mätarhålen? går det att ta innifrån hålen eller måste men ta bort "glaset"?

Även "paneler" i kolfiberlook, har fått det bekräftat att de är mjuka och böjliga så borde man kunna ta de innifrån med?

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
2 april 2008
#2
Allt går med våld, går de inte med våld går de med ännu mera våld, och går de sönder så var det trasigt från början cool

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

180 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
#3
The_Mechanic skrev:
Allt går med våld, går de inte med våld går de med ännu mera våld, och går de sönder så var det trasigt från början cool

Jo men nu är de så att jag har en BMW inte en volvo tongue
Senast redigerat av Viktorsson (3 april 2008)

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd

* Klåpare
1 718 Inlägg
2 april 2008
#4
Vet varken hur ringarna eller mätarhuset konstruerat till beemern, men kromringar + plasmatavlor har jag monterat på en Mondeo. Även på den är glaset fastsatt i huset. Kromringarna till den har flänsar som ligger an mot husets baksida och ligger jämns med mätarhålens insida inne i huset.
Angående dekorfilmen så misstänker jag att du får sitta och pillra genom mätarhålen. I värsta fall får du väl fila bort fästöronen där glaset är fastsmält i huset och limma fast det igen.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

180 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
#5
Gulmun skrev:
Vet varken hur ringarna eller mätarhuset konstruerat till beemern, men kromringar + plasmatavlor har jag monterat på en Mondeo. Även på den är glaset fastsatt i huset. Kromringarna till den har flänsar som ligger an mot husets baksida och ligger jämns med mätarhålens insida inne i huset.
Angående dekorfilmen så misstänker jag att du får sitta och pillra genom mätarhålen. I värsta fall får du väl fila bort fästöronen där glaset är fastsmält i huset och limma fast det igen.

Okej smile kunde du montera ringarna in genom "baksidan" ifrån hålen?
På Beemern är glaset fastsmält hela vägen runt så det är inte bara att ta bort små punkter utan man måste isf såga hela vägen runt :S

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd

* Klåpare
1 718 Inlägg
3 april 2008
#6
Viktorsson skrev:
Okej smile kunde du montera ringarna in genom "baksidan" ifrån hålen?
På Beemern är glaset fastsmält hela vägen runt så det är inte bara att ta bort små punkter utan man måste isf såga hela vägen runt :S

Nja mina ringar ska inte in i huset, de sticker bara in i hålet. De har en L-profil som håller dom på plats på baksidan av hålet. Enkel "bild" av ringen sedd från sidan här nedan:
  _____________________
_|____________________|_

Sitter glaset så rigoröst fastsatt ska du nog inte såga bort det. Det blir nog att stoppa in film o dyl. genom hålen skulle jag tro.
Senast redigerat av Gulmun (3 april 2008)

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

180 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
#7
Gulmun skrev:
Viktorsson skrev:
Okej smile kunde du montera ringarna in genom "baksidan" ifrån hålen?
På Beemern är glaset fastsmält hela vägen runt så det är inte bara att ta bort små punkter utan man måste isf såga hela vägen runt :S

Nja mina ringar ska inte in i huset, de sticker bara in i hålet. De har en L-profil som håller dom på plats på baksidan av hålet. Enkel "bild" av ringen sedd från sidan här nedan:
  _____________________
_|____________________|_

Sitter glaset så rigoröst fastsatt ska du nog inte såga bort det. Det blir nog att stoppa in film o dyl. genom hålen skulle jag tro.

Okej nu hänger jag med, tack för all hjälp big_smile. Blir att beställa lite grejjer nu då tongue

Mvh Viktorsson

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd


Sök