Som topic skvallrar om behöver jag nalla en del ström i bilen, dels någonstans i området runt stereon (i-panelen iaf) och dels någonstans i skuffen.
Ska byta ut original-stereon mot en stereo som är ett par stegar vassare

och den ska kopplas ihop med ett interface för rattkontrollerna så jag kan använda originalkontrollerna på ratten till nya stereon och den lilla mojängen behöver 12v + och jord, "jord-skruvar" finns det ju gott om bak i-panelen men var ska man nalla strömmen ifrån ??
Kan man sno ström från ett ställe och sedan bara jorda var som helst förresten ??
CD-växlaren till nya stereon lär med stor sannolikhet slängas in i skuffen, var någonstans i det området kan man sno lite ström ??
Har AS3 i bilen men ingen CD-växlare från fabrik, finns det en chans att det är framdraget ström till original-växlaren ändå och att man kan ta strömmen därifrån ??
Ska som sagt slänga in lite värre grejor i ljudväg i bilen och skulle även uppskatta någon typ av guider eller liknande angående ljudbygge i bil, typ tekniska grejor som vad skillnaden mellan olika ohm på talspolar är, vad är skillnaden på enkel och dubbla talspolar (mer än att dubbel = 2

), ja ni fattar vad jag menar (hoppas jag iaf >.< ).
EDIT: Kan väl iofs säga vad jag ska slänga in i bilen med:
HU: JVC KW-AVX810, dubbel-din spelare med massa kul funktioner
Växlare: JVC CH-X1500RF, vanlig 12-skivors växlare med RF-modulator. inget särskilt MAO.
Steg: Ingen aning för jag är totalt förvirrad vad gäller val av steg ^^
Högtalare: Hade tänkt byta ut original-högtalarna mot lite bättre grejor men i samma storlekar eftersom jag inte vill göra åverkan på bilen och det ska se ut som original men precis som med steget (stegen ?) så vet jag inte vad jag ska ha.
Basar: Tittat en del på MTX-basar i Thunder 9500-serien, bla 9512 och 9515. Båda finns med både enkla eller dubbla talspolar och ger ca 1000W. Är 1KW för mycket i en vanlig 9-5:a som körs dagligen (bruksbil mao) ??
Kanske något ur den mindre 8500-serien istället ?
Vill ha ljud som ligger betydligt mer åt "finljud-hållet" men vill ju självklart att det ska gå att spela högt ibland med