6593
Sök

Strömbrytare med ljusram ?

Adder
972 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Hitta denna på Clas Ohlsson

http://www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Hi/362879_A_2007-06-27_114717_323.jpg

Men totalt kostar den 580 kr vilket inte alls känns värt. Någon som vet om de finns något liknande att köpa någon annan stanns eller ska man knåpa ihop en egen ? Och i sådana fall får man det ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

ElectroRaggare
886 Inlägg
3 april 2008
njae, troligen inte. Du behöver helst transformera ner ljusramen till 12V, och då måste du köpa en pucktrafo + grejerna att bygga ihop allt + en snygg tryckknapp då, och då hamnar du en bit över 500 kr.
580 är dyrt för en knapp, men inte så dyrt som om du skulle ELJO:s ljusram med knapp, då kan du nästan dubbla priset...

Sen ska privatpersoner helst inte hålla på att bygga sådanthär, brandrisken är stor om man gör fel eller använder dåliga/fel komponenter.

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

Adder
972 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Vet ju så klart vad jag gör om jag skulle göra det har läst en hel del elektronik så det är lugnt..

Men 12V kör inte de med utan 230V/24V AC.

Får se om någon annan vet om de finns nån som säljer sådana..

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

ElectroRaggare
886 Inlägg
3 april 2008
Jasså, 24V smile jaja, principen är exakt samma.

Hör med lokala elektikern om de har något lågprisalternativ?
Jag har faktiskt varit sugen på sådanahär tryckknappar, men har inte hunnit följa upp det.
Men jag har inte sett dem någon annanstans är C/O.

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

Adder
972 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Ska fasiken ha en i vardagsrummet iallafall. Men en sak som slog mig var att ta en färdig "transformator" från typ en nokia laddare etc av modellen mindre då har man ju nått som funkar direkt och ska tåla att vara ikopplat. Finns en rig på skolan med jordfelsbrytare med mera för lab får testa där först smile Kan åkerkomma när de är gjort. Tänkte mig sen att köpa en av deras silvriga brytare och sedan göra själva ramen av plexiglas samt 4 st blåa lysdioder. De borde gå.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

333 Inlägg
3 april 2008
NxV skrev:
Jasså, 24V smile jaja, principen är exakt samma.

Hör med lokala elektikern om de har något lågprisalternativ?
Jag har faktiskt varit sugen på sådanahär tryckknappar, men har inte hunnit följa upp det.
Men jag har inte sett dem någon annanstans är C/O.

Finns lite här och var. Googla "Elko plus" så får du fram lite webshopper och länkar till elgrossister.
Vem som är billigast har jag ingen aning om. Det billigaste är ju om du känner en elektriker som kan "köpa ut" åt dig då de brukar ha rätt trevliga rabbater.

Sök