vad kostar en advokat?

kalle_fiat bäst
3 april 2008 · 319 Inlägg

tjena är i tvist med volvia nästan instans är domstol! någon har en susning om vad en advokat kostar?

Senast redigerat av kalle_fiat (3 april 2008)

_deki_
3 april 2008 · 281 Inlägg

va har hänt

/Deki
kalle_fiat bäst
3 april 2008 · 319 Inlägg

min blir blev repad i augusti och dom på står att jag har gjort det själv! så dom vill inte betala de!

Tengu1969
3 april 2008 · 1 396 Inlägg

En kompis hade rättegång för några år sedan, varade i 3 timmar. Advokaten tog 11500 kr för det.


Så någon/några tusenlappar i timman.

Senast redigerat av NiclasT (3 april 2008)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
kalle_fiat bäst
3 april 2008 · 319 Inlägg

fy fan. losar jag får jag betala 25%

Hamilton
3 april 2008 · 8 873 Inlägg

Kolla med ditt försäkringsbolag, du har rättskydd i försäkringen som täcker tvister.
En advokat kostar ca 1200:- per timme och uppåt, hur du än väljer att göra så måste du alltid betala den första timmen själv.

Fotograf på tierpidag.se
Decibel
3 april 2008 · 2 911 Inlägg

Advokat behöver du inte, räcker med juridiskt ombud.

Advokater brukar ligga på 1500-5000 i timmen.
Juridiska ombud, typ 500-2500 i timmen.

Skillnaden mellan de två är att advokat är en skyddad titel och uppbär en viss grad av kunskap, juridiskt ombud behöver inte detta men kan ofta lika mycket, eller mer på ett specifikt område.

kalle_fiat bäst
3 april 2008 · 319 Inlägg

tackar för alla svar! hade ni tagit advokat eller jurist?

_deki_
3 april 2008 · 281 Inlägg

kalle_fiat skrev:
min blir blev repad i augusti och dom på står att jag har gjort det själv! så dom vill inte betala de!

på vilka grunder tror det att det e du som repat den?? Jag tycker du ska kolla med ditt försäkringsbolag..vet att jag har ngt som heter rättsskydd och då hjälper dom dig med kostnaden.

/Deki
chrizz Administratör
3 april 2008 · 11 790 Inlägg

Kontakta en firma, förklara vad som hänt, och fråga vad det kostar. Det är ganska långsökt att fråga det här i forumet. Är det inte naturligare att faktiskt fråga en advokatfirma?

Det här känns mer som en "Min bil blev repad och jag vill berätta om det-tråd" än att du faktiskt är intresserad av en prisuppgift. Inget illa menat. smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
kalle_fiat bäst
3 april 2008 · 319 Inlägg

chrizz skrev:
Kontakta en firma, förklara vad som hänt, och fråga vad det kostar. Det är ganska långsökt att fråga det här i forumet. Är det inte naturligare att faktiskt fråga en advokatfirma?

Det här känns mer som en "Min bil blev repad och jag vill berätta om det-tråd" än att du faktiskt är intresserad av en prisuppgift. Inget illa menat. smile

då jag redan har en tråd där det står att den har blivt repad så är det inte därför! kände bara att jag vill ha lite kött på benen innan jag rinde! hade dom tagit kanske 5tusen och ex antal timmar så kanske det inte hade varit så intresant att ta upp för mig för om jag förlorar så får jag stå för 25% av mina kostader!

kalle_fiat bäst
3 april 2008 · 319 Inlägg

_deki_ skrev:

kalle_fiat skrev:
min blir blev repad i augusti och dom på står att jag har gjort det själv! så dom vill inte betala de!

på vilka grunder tror det att det e du som repat den?? Jag tycker du ska kolla med ditt försäkringsbolag..vet att jag har ngt som heter rättsskydd och då hjälper dom dig med kostnaden.

dom tar det på grundera att jag la ut bilen på annons 3 månader efter det hände men jag blev trött på dom och orkade inte se bilen plus att jag byter bil ganska ofta! hela bilen blev repad det blir dom inte i normal fallet. bilen va 10 år gamal med lite rost! samt att det inte hade hänt något sånt i det området i övringt! men kompisens bil snodde dom vingen på och grejer 1 månad efter det tog 2 veckor så va bilen på lagning!

OverBoosted AUTOBAHNRASER
3 april 2008 · 3 804 Inlägg

Dom går på timpenning.. är väl 1000-5000/timme beroende på advokat normalt är väl 1500-2000 drygt.. Men dom är friska på att skriva upp timmar me smile

Senast redigerat av OverBoosted (3 april 2008)


Bmw osv..
g_b
3 april 2008 · 100 Inlägg

varför skulle du förlora mot dom? det ligger väll på deras ansvar att bevisa att du faktiskt gjort det själv, annars ska väll rimligen försäkringen gälla...man brukar ju få betala 25% om man förlorar så d är väll bara å testa, blir ju inga jäääättestora pengar, plus att du som sagt borde väll ligga rätt bra till.om du nu inte har gjort nått sånt förut lr så...

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
maco
3 april 2008 · 1 207 Inlägg

Kontakta gubben med tunnan. tongue Det brukar ju bli lite fart på dem när företaget nämns i PLUS.

Men är det du som kallar Volvia till rätten eller tvärtom?

Alecci
3 april 2008 · 2 014 Inlägg

g_b skrev:
varför skulle du förlora mot dom? det ligger väll på deras ansvar att bevisa att du faktiskt gjort det själv, annars ska väll rimligen försäkringen gälla...man brukar ju få betala 25% om man förlorar så d är väll bara å testa, blir ju inga jäääättestora pengar, plus att du som sagt borde väll ligga rätt bra till.om du nu inte har gjort nått sånt förut lr så...

Försäkringsbolagen har ingen bevisplikt, när det är försäkringsfall som avses gäller omvänd bevisbörda, snarare är det TS som måste bevisa att han inte repat bilen själv.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
TTTTT
3 april 2008 · 945 Inlägg

hur du än gör så tänk på att advokatarvoden har en besynnerlig förmåga att dra iväg.
Dom tar betalt för varenda minut.
Jag förstår verkligen din frustration.
Skillnaden mellan jurist och advokat, som jag har förstått det, är att en advokat är med i advoktsamfundet, medan en jurist inte är det. Hur som helst.
Den form av advokat du ska anlita är en avtalsrättsadvokat.

blinka blått om du vill rejsa!
Phaetoon
3 april 2008 · 8 156 Inlägg

Är det pga dom olackerade modifikationerna (fronten) som gör att dom inte vill bekosta en omlackering, eftersom bilen troligen ändå skulle lackas om?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
kalle_fiat bäst
3 april 2008 · 319 Inlägg

Phaetoon skrev:
Är det pga dom olackerade modifikationerna (fronten) som gör att dom inte vill bekosta en omlackering, eftersom bilen troligen ändå skulle lackas om?

nä bilen hade orginal front när det hände!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang