Projekt Rostrollan (Toyota Corolla -92) {Update 12/4}

Supra_robin
28 oktober 2008 · 4 663 Inlägg

kul att se att ni inte gett om bilen  kommer bli kul att se hur bilen ser ut när ni är klara med den big_smile
mvh robin

Rallyhalle
28 oktober 2008 · 4 299 Inlägg

Saab_Robin skrev:
kul att se att ni inte gett om bilen  kommer bli kul att se hur bilen ser ut när ni är klara med den big_smile
mvh robin

Men hörrö, jag ger väl aldrig upp tongue
Jo de ska bli lite spännande tongue Hoppas på ett någorlunda resultat iaf smile

//Jacob

Owla
30 oktober 2008 · 751 Inlägg

Ser bra ut detta wink har ni några skisser på hur ni hade tänkt er fronten:) man kanske kan få lite insider information coolroll

_Fredrik
30 oktober 2008 · 2 788 Inlägg

Kul att ni fortsätter big_smile Lycka till nu och tappa inte gnistan smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Rallyhalle
30 oktober 2008 · 4 299 Inlägg

Owla skrev:
Ser bra ut detta wink har ni några skisser på hur ni hade tänkt er fronten:) man kanske kan få lite insider information coolroll

Tackar smile
Ja den har du ju redan sätt nu wink

_Fredrik: Tackar smile Vi ska göra så gott vi kan smile

Rallyhalle
30 oktober 2008 · 4 299 Inlägg

Här får ni andra också se skissen på hur de e tänkt att fronten ska se ut smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/455244_arjzix.jpg

Den bygger mycke på fronten på Mazda 323 GTR, vi får dock se under byggets gång hur lik den kommer bli.
Vi är ju riktiga nybörjare på de här, så verkar formerna för invecklade kommer vi nog hitta på nått enklare smile

//Jacob

Supra_robin
30 oktober 2008 · 4 663 Inlägg

skissen ser ser skit bra ut big_smile skulle bli en cool bil med den fronten big_smile
mvh robin

Owla
31 oktober 2008 · 751 Inlägg

Saab_Robin skrev:
skissen ser ser skit bra ut big_smile skulle bli en cool bil med den fronten big_smile
mvh robin

Håller klart med! Gillar stuket skarpt tongue jobba på nu så vi får lite uppdates cool

nonno
20 november 2008 · 511 Inlägg

ska det hända nått snart?

?
Rallyhalle
20 november 2008 · 4 299 Inlägg

nonno skrev:
ska det hända nått snart?

Imorrn är tanken att vi ska fortsätta. Men de är så jäkla svårt att hitta en dag då alla kan.
Vi har haft praktik nu ett par veckor så de är också anledningen. Men nu är vi tillbaka till skolan så de ska nog ta lite bättre fart nu, förhoppningsvis...

//Jacob

Rallyhalle
21 november 2008 · 4 299 Inlägg

Update: Tja! Idag blir det bara skriftlig update. Vi har inte meckat något idag med Corollan, de har istället varit översyn av Luddes Mx3:a tongue Vi har lite o göra där med kan jag säga, och det innan 14:e Januari...

Men vi tog en sväng till Biltema i alla fall. Där inhandlades 10x1m glasfibermatta, 5kg polyester och härdare. Så nu är det bara utformningen av själva fronten som gäller big_smile Har vi tur kan formen vara färdig imorrn så att vi bara har luftintagen kvar o göra.

Men bilder kommer imorrn på hur långt vi kommit smile

//Jacob

Funkiee Saab älskare!
6 december 2008 · 4 597 Inlägg

Under lovet, så får du lova mig att arbete lite på denna iallafall tongue

tror fronten blir grym!

Lycka till grabbar smile // Mvh Patrik

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Rallyhalle
9 december 2008 · 4 299 Inlägg

Tjena!
Ni kanske undrar vart den där updaten tog vägen som jag sa skulle komma tongue

Grejen är den att det gick inte så bra, fogskum är bara skit och ska bara användas till det som det är gjort för tongue Hur fan tänkte jag egentligen roll

Men nu håller vi på och planerar om och utsidan kommer nog förbli som den är. Några små förfiningar kommer göras såklart men inte så jättemycket. Istället satsar vi på insidan, och där ska vi ju som vi sagt tidigare bland annat bygga en baslåda i glasfiber.

Men mer än så tänker jag inte säga då det fortfarande är i planeringsfasen, vi måste dessutom snacka med våra lärare och bara det är ett projekt för sig lol

Men nu vet ni lägget iaf! smile

//Jacob

nonno
28 december 2008 · 511 Inlägg

blir bra

?
Rallyhalle
29 december 2008 · 4 299 Inlägg

Update: Tja, nu är det dags att försöka väcka liv i den här tråden IGEN tongue

Idag drog jag iväg till byggmax för att inhandla lite MDF till baslådebygget smile
Hade riktig tur, för dom hade färdigsågade bitar i rätt bredd smile Dock tänkta som hyllplan egentligen, men det funkar tongue

Kom hem, käkade pizza och gick sen ut för att kapa till skivorna i bitar. Men det va ta mig fan för kallt så det vart bara en kapad bit tongue
Så imorgon åker jag till en snickare jag känner så får han kapa upp dom istället, blir det snyggare kanter också big_smile

Misstänker att alla vet hur en mdf-skiva ser ut så det blir inga bilder idag, men imorgon ska jag se till så att det kommer bilder smile

//Jacob

Rallyhalle
30 december 2008 · 4 299 Inlägg

Blir inga bilder idag, jag va och kapade mdf:en hos snickaren. Exaktare mått kan man inte få big_smile
Nu gäller det bara att jag sätter ihop det snyggt också roll Fick lite tips på hur jag ska göra när jag hanterar mdf också. Ska se om jag kanske bygger ihop en låda imorgon smile

Har inte byggt ihop nån idag för att jag dels varit och tittat på en ny bruksbil, och sen när jag kom hem mådde jag får dåligt för att börja snickra. Men imorrn eller övermorrn ska jag sätta igång och skruva ihop lådorna.

De va allt för nu!
//Jacob

Rallyhalle
31 december 2008 · 4 299 Inlägg

Update: Tja! Här kommer lite bilder från dagens arbete smile
Började vid 2 ungefär med att mäta, borra och försänka... Lyckades bygga ihop en låda, dock utan lock tongue Men det ska fixas imorgon då hålet för basen ska sågas ur. Men här kommer lite bilder.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/532101_sxwxnh.jpg
En hög med mdf-skivor som ska bli baslådor till Corollan...


https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/532102_xyvjb0.jpg
Här är 2 långsidor och en botten borrad och försänkt. Fick tips om att göra försänkningar för att det kunde gå illa om man försökte göra det med skruven.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/532103_43rnr1.jpg
Dom korta bitarna är förborrade så att jag kunde börja skruva ihop ramen. Överdrev nog lite med limmet, det verkligen flödade ur skarvarna tongue


https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/532104_8waf7e.jpg
Botten monterad nu, känns som att jag kanske hade lite överdrivet många skruvar tongue Inte direkt nått jättetryck i basarna som ska sitta där...

Men nu är i alla fall en låda nästan färdig smile Imorgon fortsätter jag på nästa...


https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/532105_3j2ke2.jpg
Imorgon fortsätter jag med nästa smile

Hade helst försökt få ihop även denna, men skruvdragaren tog slut på batteri så jag kunde inte fortsätta. För att använda skruvmejsel hade jag ingen lust med tongue

Men återkommer som sagt imorgon med mer bilder på förhoppningsvis 2 färdiga lådor redo för montering big_smile

//Jacob

Twins Twins Bil & Plåt
1 januari 2009 · 2 577 Inlägg

ser gött ut, rost fixas lätt, ska bli intressant med billjudet, gör något som ingen annan har på sin rolla, nåt jävligt snyggt big_smile

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Owla
1 januari 2009 · 751 Inlägg

Ser riktigt bra ut detta! ser fram emot att se denna i utställningsskick sen ^^lycka till grabbar

Rallyhalle
1 januari 2009 · 4 299 Inlägg

TwinsBilOchPlat skrev:
ser gött ut, rost fixas lätt, ska bli intressant med billjudet, gör något som ingen annan har på sin rolla, nåt jävligt snyggt big_smile

Tackar smile Jo vi ska ta tag i rosten när det blir varmare ute.
Jag tror nog att den kommer bli lite egen då iaf inte jag har sett någon som byggt ljud i dom här bilarna. Så lite "one of a kind" är vi ute efter att få till smile

Om du har några idéer så får du gärna dela med dig smile

Owla: Tackar smile Hehe, ja utsidan kommer nog inte bli så mycket utställningsskick tongue Där ska vi nog bara fräscha till det lite och få det stilrent. Dock ska vi försöka få till insidan på nått coolt sätt smile

Tackar smile

//Jacob

EDIT: Ska skriva ihop en liten update sen också med dagens arbete smile

Senast redigerat av Rallyhalle (1 januari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang