Projekt Rostrollan (Toyota Corolla -92) {Update 12/4}

Rallyhalle
18 januari 2009 · 4 299 Inlägg

Railow skrev:

Rallyhalle skrev:
Update: Tja! Nu är bilen redo för besiktning, avgasröret är nu tätt hela vägen, dragkroken sitter som den ska, bromsarna tar bra big_smile Så nu borde den gå igenom tycker jag, men jag ropar inte hej förrän jag har pappret i hand... Dock måste jag på tisdag morgon byta 2 glödlampor innan jag åker, men det är ju småsaker tongue

Btw, är det nån som vet hur lång tid det tar för VV att skicka ut det tillfälliga skattemärket?? Bilen ställdes på i onsdags och resterande skatten får dom imorgon (om det spelar någon roll). Vill ju helst ha det innan tisdag hmm

Vart som jag trodde inga bilder idag, men det fanns inget roligt att fota så jag väntar med det till nått bättre tillfälle wink

//Jacob

Hoppas den går igenom big_smile jag har väntat skitlänge på skattemärket men jag vet inte om jag betalt skatten;)men märket det borde inte ta mer än en vecka

hehe, jag me big_smile Men om du inte betalt den borde du ju fått en påminnelse tycker man smile
Men som några andra sa så kan ju polisen kolla upp ifall skatten är betald, men förhoppningsvis dyker märket upp imorgon smile

//Jacob

Rallyhalle
20 januari 2009 · 4 299 Inlägg

UPDATE: Bilen gick igenom besiktning big_smile
Fick en X2:a på ena torkarbladet bara, och visst, han kan ha nämnt en hel del om rosten på bilen roll

Men nu får den framföras på allmän väg iaf smile Så fort jag slutat skolan ska vi till Jula och köpa nya torkarblad. Och sen fortsätter vi med projektarbetet på bilen (baslådan).

//Jacob

Supra_robin
20 januari 2009 · 4 663 Inlägg

Rallyhalle skrev:
UPDATE: Bilen gick igenom besiktning big_smile
Fick en X2:a på ena torkarbladet bara, och visst, han kan ha nämnt en hel del om rosten på bilen roll

Men nu får den framföras på allmän väg iaf smile Så fort jag slutat skolan ska vi till Jula och köpa nya torkarblad. Och sen fortsätter vi med projektarbetet på bilen (baslådan).

//Jacob

härligt big_smile    i väg och köp torakar blad nu big_smile  blir det blid update snart
mvh robin

Railow We All Have A Story To Tell
20 januari 2009 · 269 Inlägg

Rallyhalle skrev:
UPDATE: Bilen gick igenom besiktning big_smile
Fick en X2:a på ena torkarbladet bara, och visst, han kan ha nämnt en hel del om rosten på bilen roll

Men nu får den framföras på allmän väg iaf smile Så fort jag slutat skolan ska vi till Jula och köpa nya torkarblad. Och sen fortsätter vi med projektarbetet på bilen (baslådan).

//Jacob

Fan va gutt big_smile Om din bil gick igeom borde väl min göra det tycker man tongue Jag vet inte hur det gick i besiktningen för skattemärket som var på va från 1987,då bilen gjordes tongue Är balkana och bärarmarna eller vad dom nu heter rostfria? smile Fortsätt med bygget. Kollar in här nästa gång det är uppdatering så jobba på nu! Mvh

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire
Saab 9-3 "Griffin" (2012)
Saab 9-3 Linear "Vanessa" (2008)
Funkiee Saab älskare!
20 januari 2009 · 4 597 Inlägg

hehe, gött smile får ändra topicen till "racer corollan" lol  ahhaha, aja, skönt att den används, så du snart kan komma iordning med saaben osså!! smile

Mvh Patrik

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Rallyhalle
20 januari 2009 · 4 299 Inlägg

Saab_Robin skrev:

Rallyhalle skrev:
UPDATE: Bilen gick igenom besiktning :D
Fick en X2:a på ena torkarbladet bara, och visst, han kan ha nämnt en hel del om rosten på bilen :rolleyes:

Men nu får den framföras på allmän väg iaf :) Så fort jag slutat skolan ska vi till Jula och köpa nya torkarblad. Och sen fortsätter vi med projektarbetet på bilen (baslådan).

//Jacob

härligt =D    i väg och köp torakar blad nu =D  blir det blid update snart
mvh robin

Det är köpt nu, och vi konstaterade att det blev en jävla skillnad :P
Vi får se när nästa ljudbyggesupdate kommer, vi har fått förlängd tid på projektarbetet :) Så det ska vara klart senast Vecka 14 istället för 8 :D Så vi kommer ta en helg ledigt nu, har varit rätt mycket meckande senaste tiden :P
Men jag ska vinterutrusta bilen lite bättre med extraljus etc, så bilder kommer nog ändå :)


Railow:Japp :D
Tyvärr kan man inte va allt för säker på de :/ Men förhoppningsvis går det bra för dig också :)
Nää, dom hittade lite mer rost såklart då han letade väldigt noga efter rost :P Men det va bara jättelite ytrost så det kommer fixas nån dag.
De kommer vi göra, dock blir det som sagt ett litet break över en helg nu så vi får vila ut lite :)

Men sen så ska vi köra igång igen :)


Funkiee:Hehe, nää du! Den förblir Rostrollan ett bra tag framöver :)
Japp, jäkligt skönt. Ska jobba lite på sportlovet och efter det kan jag sätta igång med Saaben så den blir hel och fin igen :)

//Jacob

Senast redigerat av Rallyhalle (20 januari 2009)

Railow We All Have A Story To Tell
20 januari 2009 · 269 Inlägg

Okej.Har ni fixat ett varmt garge än eller står han uten än?

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire
Saab 9-3 "Griffin" (2012)
Saab 9-3 Linear "Vanessa" (2008)
Rallyhalle
20 januari 2009 · 4 299 Inlägg

Railow skrev:
Okej.Har ni fixat ett varmt garge än eller står han uten än?

Än så länge står vi ute tongue
Men Ludde har ett varmgarage hemma på tomten, det är bara ett problem. Det står en MC, en moped, en "traktor"gräsklippare och massa pooldelar...
Så att så fort det blir lite varmt och vår ute så kan vi nog komma in där tongue Pooldelarna är det som tar mest av platsen, och det är inte säsong för poolbygge just nu roll

Så att i vår nån gång kommer vi nog som sagt in och kan börja med lite plåtarbete smile

//Jacob

Railow We All Have A Story To Tell
21 januari 2009 · 269 Inlägg

Haha okej. Varför inte bygga pool nu:) och sätta mopeden och motorcyklen inne i huset som pRydnader;)

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire
Saab 9-3 "Griffin" (2012)
Saab 9-3 Linear "Vanessa" (2008)
_Fredrik
21 januari 2009 · 2 788 Inlägg

Ser riktigt bra ut ju smile Anläggningen med basar till skuffen ser riktigt trevlig ut wink

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Rallyhalle
21 januari 2009 · 4 299 Inlägg

Railow skrev:
Haha okej. Varför inte bygga pool nu:) och sätta mopeden och motorcyklen inne i huset som pRydnader;)

För att det är för kallt ute tongue Det är några moment kvar som behöver +grader, om jag förstog allt rätt tongue
Hehe, om vi säger såhär, det är luddes farsas motorcykel. Och det är ingen utav oss som riktigt vågar röra den tongue Varje gång vi jobbar i garaget så kommer han in kollar till MC:n tongue


Sen så är det säkert lite också för att se va vi håller på med wink

_Fredrik: Tackar smile Det kommer nog bli riktigt sjysst när det är färdigt smile

//Jacob

culan06 I En Gran Nära Dig
21 januari 2009 · 303 Inlägg

nice, dom går bra dom små japsarna

Pontiac Firebird 1989.
Pontiac Firebird RS "The Rider" (1989)
Pontiac Firebird RS "Ready" (1988)
Rallyhalle
21 januari 2009 · 4 299 Inlägg

culan06 skrev:
nice, dom går bra dom små japsarna

Ja de gör dom verkligen smile Hakar på många turbobilar rätt bra faktiskt tongue
Så det skulle nästan vara lite kul att testa på en GTI big_smile Me tanke på hur bra den här går och det är ändå minsta motorn.

//Jacob

Rallyhalle
24 januari 2009 · 4 299 Inlägg

Update: Tja! Nu har jag tröttnat på Corollans dåliga helljus, och eftersom jag har ett par extraljus från Saaben liggandes så åkte dom på big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/552261_t5wprz.jpg

Det är det som hänt med den på senaste tiden...
Har dock eventuellt kommit på ett tema på bilen, den ser ju lite rallyaktig ut nu med extraljusen. Så funderar på om vi kanske skulle satsa på en rallylook smile Hade nog blivit lite coolt smile

Får se hu det blir tongue
//Jacob

Senast redigerat av Rallyhalle (24 januari 2009)

Supra_robin
24 januari 2009 · 4 663 Inlägg

nice big_smile    kul att det går framot big_smile  tror de skulle bli snyggt med rallylook big_smile

Railow We All Have A Story To Tell
25 januari 2009 · 269 Inlägg

Varför inte köpa vita framblinkers eller göra wink

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire
Saab 9-3 Linear "Vanessa" (2008)
Saab 9-3 "Griffin" (2012)
Rallyhalle
25 januari 2009 · 4 299 Inlägg

Saab_Robin skrev:
nice big_smile    kul att det går framot big_smile  tror de skulle bli snyggt med rallylook big_smile

Framåt o framåt, skulle inte direkt kalla montering av extraljus på den för framgång roll
Ja de skulle nog kunna bli rätt tufft smile

Railow skrev:
Varför inte köpa vita framblinkers eller göra wink

Hmm, får se. Känns lättare att bara tona dom som sitter på smile
Men ett par vita skärmblinkers kanske det kommer fixas, tydligen så ska Saabs skärmblinkers passa utan modifikation i skärmen smile

//Jacob

Funkiee Saab älskare!
25 januari 2009 · 4 597 Inlägg

De har gått från rostrollan till rostrallyrollan big_smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Supra_robin
25 januari 2009 · 4 663 Inlägg

Funkiee skrev:
De har gått från rostrollan till rostrallyrollan big_smile

hahaha

Rallyhalle
25 januari 2009 · 4 299 Inlägg

Funkiee skrev:
De har gått från rostrollan till rostrallyrollan big_smile

Hehe, nää du. Den är och kommer alltid förbli rostrollan tongue
Även när vi sen har fixat rosten wink

//Jacob

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang